Wat is er nieuw

Vallend water achter kam overloop

R

Remye

Guest
Goedenavond allen,

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen met het volgende: mijn aquarium maakt best veel geluid. Dit komt door het geluid van vallend water achter de kam in de overloop. Niet dat het centimeters naar beneden valt, maar net genoeg zodat het toch nog best lawaai maakt. Op de een of andere manier stabiliseert het waterniveau zich altijd net zodat het een heel klein watervalletje achter de kam veroorzaakt. Ik krijg ik het waterniveau niet stabiel genoeg op een hoger niveau zodat het niet klettert, erg frustrerend.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen?

Vast bedankt!

en dan krijg je dus ongeveer zoiets, of iets in die richting 🙂

20190918_210754.jpg

de pijp die je ziet is trouwens de noodoverloop, stuk onder t water zit de hoofdpijp die zo is afgesteld dat het water op dit niveau blijft.

Kijk, dat is een mooie oplossing. Moet je het schuim vaak vervangen? Kan me voorstellen dat er zich veel vuil in ophoopt?

Bedankt voor jullie reacties

Kijk, dat is een mooie oplossing. Moet je het schuim vaak vervangen? Kan me voorstellen dat er zich veel vuil in ophoopt?

Bedankt voor jullie reacties

Eens per 2 - 4 weken ff uitspoelen onder de kraan.

en dan krijg je dus ongeveer zoiets, of iets in die richting 🙂

Bekijk bijlage 280139

de pijp die je ziet is trouwens de noodoverloop, stuk onder t water zit de hoofdpijp die zo is afgesteld dat het water op dit niveau blijft.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd hoe je het schuim hebt vastgezet, of heb je 't zo ruim afgesneden dat het zichzelf "klemt"?

Ik heb een schuifklep met draaiknop erop in m’n leiding geplaatst en dat werkt heerlijk

de buis van je overloop wat uitlengen met een mof bvb zou ook moeten helpen.

Zag toevallig toen ik deze foto ging maken, dat ik een boel sendiment in m'n overloop heb liggen 😀

ja daar ontkom je niet aan... tenzij je wellicht een vlakke afvoer plaatst zonder buis.

Ik heb een klein pompje in mn overloopkamer

Zag toevallig toen ik deze foto ging maken, dat ik een boel sendiment in m'n overloop heb liggen 😀

ja daar ontkom je niet aan... tenzij je wellicht een vlakke afvoer plaatst zonder buis.
Heb ik, maar ook dat is niet zaligmakend zoals je al merkte aan mijn tip voor een schuifafsluiter 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan