Wat is er nieuw

Vallisneria en andere planten

Sebastiaandebruijn

Well-known member
Lid geworden
13 juni 2020
Leeftijd
27
Hoi, paar dagen terug topic gestart over nieuwe planten die ik had gekocht, zie foto. Helaas inmiddels toppem van sommige vallisneria bladeren helemaal bruin. Is dit door de wissel/ transport of kan ik hier iets tegen doen?

Edit: inmiddels meer planten gekocht (soort mos)

Verhaal: ik heb altijd een aquariuk gehad met altijd planten uit dietenwinkel maar die gaan altijd weer dood, ik dacht nu neem ik veel planten en hopelijk gaat het goed doordat ze veel en groot zijn misschien helpt het ook tegen de alg.

Bijlagen

• 20211214_175057.jpg
    20211214_175057.jpg
    302.3 KB · Weergaven: 138
  • 20211214_175053.jpg
    20211214_175053.jpg
    298.7 KB · Weergaven: 144
Op het moment voeg ik niks toe kwa voeding voor planten (ik deed dit vroeger wel)

Ik had vandaag de mos op links op de foto en wat drijfplanten toegevoegd

Ik zou wel zorgen voor voldoende voeding zoals nitraat, fosfaat en co2 en sporenelementen want ander verhogeren de planten en krijg je alg.
Vallisneria slaat vaak erg lastig aan dus ik zou deze ruim de tijd geven en daarbij moeten alle planten wennen aan de nieuwe omstandigheden of omschakelen van emers tot submers.

Ik zou wel zorgen voor voldoende voeding zoals nitraat, fosfaat en co2 en sporenelementen want ander verhogeren de planten en krijg je alg.
Vallisneria slaat vaak erg lastig aan dus ik zou deze ruim de tijd geven en daarbij moeten alle planten wennen aan de nieuwe omstandigheden of omschakelen van emers tot submers.
Wat zijn submers? En de vallisneria is dus een kwestie van tijd?

Ik doe zelf altijd voeding bij de wortels bij de vallisneria en een stukje schoolkrijt (heb dat hier een keer als tip gezien ) en zins dien groeit het de bak uit

Wat zijn submers? En de vallisneria is dus een kwestie van tijd?
Emers betekend boven water en submers onder water. Vaak worden aquariumplanten boven water gekweekt en moeten ze dus even wennen aan het onderwater leven.
Vallisneria verslijt snel als je hem te diep zet heb ik gemerkt ook, hij maakt wel redelijk snel nieuwe uitlopers als hij eenmaal ff staat. Heb je er voedingscapsules of stick bij de wortels in het zand gedaan?

@Van Egmond wat interessant van dat krijt! Waarom is dat?

Ik dacht dat het was voor de gh of kh van het water dicht bij de wortels, maar durf het niet zeker meer te zeggen. Zal straks is opzoeken

• Leuk
Waarderingen: Thdo
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan