Wat is er nieuw

Vallisneria Gigantea en easy-carbo

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik wil in mijn maanvissen bak straks Vallisneria Gigantea gaan planten. Maar nu lees ik dat deze planten eigenlijk niet tegen easy-carbo kunnen. Maar ik wil deze eigenlijk toch gaan gebruiken in kombinatie met profito.
Ik heb geen co2 installatie en voorlopig ook nog geen geld voor. Dus ik ben aangewezen op easy-carbo, aangezien ik niet met bio-co2 aan de slag wil.
Iemand tips of ervaringen met die probleempje?

Is geen zwart-wit verhaal.. kan zomaar goed gaan, heb ik zelf ook ervaren toen ik ooit met carbo werkte.
Dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Tsja, ik heb al vaak geprobeerd om Vallisneria goed te houden met easy carbo en is me nooit gelukt.
Met co2 middels gasflessen houd ik ze wel mooi en zit de groei er goed in.

Ik heb er geen ervaring mee maar in de regel lees je negatieve verhalen. maar je kan het natuurlijk proberen.

Ik heb weliswaar geen vallisneria gigantea, maar nana. Echter groeit bij mij de Vallisneria echt zichtbaar harder als ik wel easycarbo toevoeg, als wanneer ik het niet doe.

Ja ik zit echt een beetje te dubben. Je leest dat maanvissen van vallisnera houden. Maar aan de andere kant komt vallisnera niet in het leefgebied van de maanvis voor. En ik wil een beetje richting biotoop gaan. En als ik dan ook nog lees dat carbo een lastig verhaal kan worden met maanvis.Ga ik dan voor die biotoop of voor planten die de vissen op prijs stellen. :juggle:

Easy Life vermeldt dit zelf ook over hun easy carbo dat Vallisneria er gevoelig voor is.

Kreeg ooit een tip om heel voorzichtig te beginnen met toevoegen van easy carbo en dit in een paar weken op te voeren naar de gewenste dosering. De Vallisneria zou zich dan kunnen aanpassen en het wel goed gaan doen.

Ja idd. En eigenlijk ook zonde als het fout gaat met de vallisnera. Is toch weer 3.50 per bosje

cone zei: