Wat is er nieuw

Vallisneria in qubic 30?

Lumineon99

Well-known member
Lid geworden
7 mei 2020
Leeftijd
26
Is het mogelijk/mooi/verstandig om een Vallisneria soort in een 30 bij 30 bij 30 bakje te houden? Ik wil een plant die schaduw creeërt maar ik vind drijfplanten vaak rommelig ogen zoals eendenkroos (hier kom je overigens ook heel lastig meer van af)
Iemand tips of advies? Ik heb nog niets in het aquarium zitten het is nu alleen nog bedenken en inlezen 🙂

Vallisneria kan prima, daar is geen probleem mee in tegen stelling tot eenden kroos.

Behalve vallisneria, waarbij er verschillende soorten daar weer in zijn, zou bijvoorbeeld sterkruid ook een prachtige plant zijn.

Vallisneria kan prima, daar is geen probleem mee in tegen stelling tot eenden kroos.
Okee bedankt, twijfelde vandaar

Behalve vallisneria, waarbij er verschillende soorten daar weer in zijn, zou bijvoorbeeld sterkruid ook een prachtige plant zijn.
Ohja sterrenkruid is ook leuk en dan mooi vol/compact. Ga ik nog verder naar kijken!
Bedankt voor de reacties, ik kan weer vooruit

valisineria heeft twee nadelen; het wordt vaak lang, de ene soort langer dan de andere maar heel veel ruimte biedt een 30 cm cube niet. twee, het maakt uitlopers en kan behoorlijk snel je bak volledig vullen.

Het kan zeker, maar tis kwa onderhoud geen gemakkelijke plant in een klein aquarium.

een alternatief dat ik zou aanraden is Cyperus helferi. kwa uitstraling enigszins vergelijkbaar, maar groeit trager. Grootste nadeel is dat het lang kan duren voor de plant aanslaat en zich aanpast aan het onderwater leven, Invitro planten hebben daar minder last van maar zijn moeilijker verkrijgbaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan