Wat is er nieuw

Vallisneria met (te) korte wortels

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ineke
  • Startdatum Startdatum
I

Ineke

Guest
Gisteren kreeg ik mij bestelling planten binnen, waaronder Vallisneria's. Ze zagen er niet best uit. Dat zal ongetwijfeld door de warmte komen.
Maar, ze zaten niet vast in het glaswol en hebben eigenlijk geen wortels.
Hoe ga ik die in de grond kunnen krijgen?
Ik heb voor 90% epifiten, dus heel veel zand heb ik niet, maar had ik dat wel, dan nog.....
De wortels houden niets en te diep in de grond gaan de bladeren van rotten.

Nu denk ik aan: inwikkelen in filterwatten en met het potje en het gewichtje in het aquarium zetten, tot de wortels lang genoeg zijn.
Kan dat?

Iemand een beter idee?

Ken je die keramische pijpjes? Sommigen steken daar de wortels doorheen en planten ze met pijpje en al in de bodem.

Of iets dieper planten en na een week ofzo ze wat omhoog halen.

@NicoleE en @jessicapilon, bedankt voor de tips.

Met die pijpjes gaat het nu niet lukken. De wortels zijn net 1 cm lang. Als ze dat al halen.
Ik ga het wel onthouden voor andere planten. Met clown botia's in de bak, is alles wat geen epifyt is een uitdaging om in de grond te houden.

Voor tijdelijk kun je ze misschien laten drijven zodat de wortels wat langer kunnen worden?
Heb het hier in het verleden ook wel gedaan met bepaalde planten.

En voortaan op t forum eens vragen naar valisneria, ik zal niet de enige zijn die ze regelmatig in de prullenbak gooit 😉

@JdeV , dat ga ik zeker doen met degenen die weer los raken.

@Fuubs , zal ik aan denken, maar ik hoop dat ik ze zelf aan moet gaan bieden. Ik gooi zelf regelmatig een afwasteiltje javamos weg. Zal het een volgende keer eerst vragen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan