Wat is er nieuw

Vallisneria spiralis herplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruben76
  • Startdatum Startdatum
R

Ruben76

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn aquarium een grote groep Vallisneria spiralis staan. Deze groeien als kool nadat ze een tijd stil gestaan hebben.

Het groeit nu wat uit de klauwen en er zitten nog wat bruine stukken tussen vanuit de tijd dat ze niet wilde groeien en bruinalg ontstond.

Mijn vraag is of ik alle Vallisneria spiralis uit de grond kan halen om zo alles mooi bij te knippen en netjes te herplaatsen. Ik heb wel een lange pincet en schaar maar het is bijna niet te doen om het bij te werken zolang ze vast staan in de grond.

Kunnen jullie mij helpen?

Ja hoor, af en toe even de tussenstukjes losknippen anders wordt het een lange lint aan planten. en voorzichtig uit de bodem trekken. Van de mooie planten de wortels een flink stuk inkorten en weer terugplanten.

Plant de plantjes bij het herplaatsen niet te diep in de bodem maar dit is je wellicht al bekend;)k

Omdat je dan het blad in zijn geheel verwijdert, bij knippen houd je altijd van die kleine stukjes over.

Vind ik persoonlijk mooier, en wellicht ook beter voor de plant maar dat durf ik niet te zeggen.

Ik bedoel dat je dus echt het blad incl stuk rizoom of hoe dat ook heet eraf scheurt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan