Wat is er nieuw

Van 60 liter naar 180 liter

Enterprise083

Active member
Lid geworden
28 oktober 2016
Leeftijd
42
Beste mede aquarianen, ik heb een 60 liter aquarium gekocht, die ik nu zo’n 7 weken heb ingedraaid (dark start). Er zit nog geen vis in. Nu heb ik tijdens deze periode gekozen om groter te gaan naar een 180 liter. Ik zal het HMF filter, aqua soil en hout gaan overzetten naar het nieuwe aquarium. Hoe lang moet ik het nieuwe aquarium indraaien? In het nieuwe aquarium zal ik de soil en filterzand gaan gebruiken. Zal ik weer weer een dark start doen of gelijk indraaien met planten?

Ik draai altijd in met planten en 8 uur licht. Ik zou de andere bak weer 4 weken indraaien want je hebt er nu de tijd nog voor en ik denk dat het oude filter toch niet op de nieuwe gebruikt gaat worden.
Mocht het filter wel meegaan dan kun je wellicht korter indraaien . Hou er rekening mee dat de bak totaal niet is belast zonder planten en vissen dus de bacterieopbouw zal niet snel zijn gegaan.

Ik zou zelf alles overdoen naar de nieuwe bak. Zonder plant en vis moet je toch nog een stuk indraaien, dan kan dat net zo goed in de nieuwe bak

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga opnieuw indraaien. Ik denk wel met planten, want dat ziet er wat leuker uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan