Van Easy-Life naar losse poeders [enkele vragen] - Aquariumbemesting.nl


Balletje voor balletje met een pincet dus :DD
Hahaha, ja zo ongeveer John. Nee ik heb buisjes waar een soort stamper in zit. Dus ik kan de stamper naar achteren trekken. Het buisje met een trechter vullen met balletjes, en dan kan ik ze met de stamper zo uit het buisje de grond in drukken.
 
Hahaha, ja zo ongeveer John. Nee ik heb buisjes waar een soort stamper in zit. Dus ik kan de stamper naar achteren trekken. Het buisje met een trechter vullen met balletjes, en dan kan ik ze met de stamper zo uit het buisje de grond in drukken.
Heb je daar toevallig een foto van?
 
Ik blijf de verschillen tussen onze beide bakken, ik heb ook een Rio 180, groot vinden. Mijn dosering: Alles per dag, 4 ml. Tenso, 2 ml mix kaliumsulfaat/magnesiumsulfaat, 1 ml. fosfaat en 1 ml nitraat.
Toen ik vandaag het onderhoud deed viel het mij op dat het fosfaat gehalte (voor het onderhoud) op minder dan 0,25 mg/l liter zat. Ook zag ik dat het slangetje vanaf de doseerpomp naar het aquarium toe voor een aardig deel droog stond. Dit komt waarschijnlijk door de warmte die de lamp afgeeft in combinatie met het weinige doseren per week. Namelijk eens per week 20 ml. Ik heb nu ook de fosfaat dosering ingesteld op iedere dag en dan 3 ml per dag zodat ik op 21 ml per week uitkom. Nitraat voeg ik niet toe omdat ons kraanwater ca. 15-20 mg/l nitraat bevat, dit zeg ik op basis van het rapport van Vitens. :petjeaf:

Ook ben ik vanaf deze week begonnen met minder water wisselen. Ik wisselde altijd 50% van het water en heb nu 'slechts' 30% van het water ververst.

Heb je daar toevallig een foto van?
Daar zal ik straks even een foto van maken. Ik zal je taggen in het bericht als ik hem plaats in dit topic zodat je hem niet hoeft te missen! :foto:
 
Heb je daar toevallig een foto van?
PXL_20210411_192928886.NIGHT.jpg



Zoals beloofd, hier de foto van het betreffende buisje. Ter verduidelijking heb ik het bovenste buisje open geschoven, de middelste half open en de onderste is helemaal dicht. Het bovenste buisje kun je dus vullen met losse osmocote en deze zo de bodem in drukken. Ik hou mijn vinger voor de opening tot ik de bodem heb bereikt. Dan haal ik mijn vinger weg en druk ik de bolletjes zo de grond in. Ik heb het vanmorgen even uitgeprobeerd. :petjeaf:
 
Deze buisjes zijn dus oorspronkelijk bedoelt om crème vaginaal in te kunnen brengen. Buisje vullen met de crème, naar binnen duwen, stamper aandrukken en de crème is ingebracht. :DD
Ik kan eens proberen na te gaan waar ze precies vandaan komen als je dat wilt?
 
Deze buisjes zijn dus oorspronkelijk bedoelt om crème vaginaal in te kunnen brengen. Buisje vullen met de crème, naar binnen duwen, stamper aandrukken en de crème is ingebracht. :DD
Ik kan eens proberen na te gaan waar ze precies vandaan komen als je dat wilt?
Ze kwamen me al bekend voor xD
Dat je niet de capsule variant hebt gebruikt, die schijnt veel effectiever te zijn.

zijn dus makkelijk op ali te krijgen
€ 2,13 28% Off | 5Pcs Vaginale Applicator Glijmiddel Injector Spuit Glijmiddel Wegwerp Anale Neusholte Applicator Launcher Butt Plug Gezondheidszorg
 
Laatst bewerkt:
Ze kwamen me al bekend voor xD....
:DD:ROFLMAO::juggle:

Ze kwamen me al bekend voor xD
Dat je niet de capsule variant hebt gebruikt, die schijnt veel effectiever te zijn.

zijn dus makkelijk op ali te krijgen
€ 2,13 28% Off | 5Pcs Vaginale Applicator Glijmiddel Injector Spuit Glijmiddel Wegwerp Anale Neusholte Applicator Launcher Butt Plug Gezondheidszorg
Maar fijn dat je ze via Ali kunt krijgen voor een leuk prijsje. En het veel effectiever is had ik mij nog niet bedacht maar is wel heel logisch. Of althans, de tijd tussen het inbrengen en de daadwerkelijke werking van de voeding lijkt mij korter te zijn op deze manier dan met cellulose capsules. Tenminste ik ga er voor het gemak even vanuit dat de capsules zelf van cellulose gemaakt zijn.
 
Bekijk bijlage 323319


Zoals beloofd, hier de foto van het betreffende buisje. Ter verduidelijking heb ik het bovenste buisje open geschoven, de middelste half open en de onderste is helemaal dicht. Het bovenste buisje kun je dus vullen met losse osmocote en deze zo de bodem in drukken. Ik hou mijn vinger voor de opening tot ik de bodem heb bereikt. Dan haal ik mijn vinger weg en druk ik de bolletjes zo de grond in. Ik heb het vanmorgen even uitgeprobeerd. :petjeaf:
Ik denk dat ik dit ook ga proberen op deze manier, wat slim bedacht zeg!
 

Terug
Bovenaan