Wat is er nieuw

Van een vissenkom naar een aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shane96
  • Startdatum Startdatum
S

Shane96

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb nu 2 jonge sluierstaarten in een vissenkom zitten. Ik wist eerst niet dat dit slecht was, nu krijg ik binnekort een aquarium van een meter, worden ze denk ik heel erg blij van. Maar omdat ik 2 kleine sluierstaarten een beetje zielig vind in zo een grote bak vroeg ik me af wat ik erbij zou kunnen doen. Nog een paar sluierstaarten, een algeneter of een andere soort vis. Ik heb al appelslakken geprobeert maar die gingen na 2 weken allemaal dood, ik denk door het vervoeren. En hoe kan ik het beste mijn huidige sluiers verhuizen naar hun nieuwe onderkomen?
Wie wil mij helpen?

Gr Shane

Welkom..

Goed dat je de kom inruil voor een aquarium.

die 2 kleine worden nog veel groter dus , maar je zou er nog 1 bij kunnen nemen afhankelijk van welk filter je heb of neem.

Ik zou er een filter bijkrijgen. Wel jammer dat Faunaland mij niet heeft gewaarschuwd dat een kom zo slecht is. Maar ik zou het dus beter bij dan 3 sluiers houden? Of kan ik er wel iets anders bij doen?

Wat top van je dat je van een kom naar een groot aquarium gaat!

Wat zijn de exacte afmetingen van je nieuwe aquarium? Als het een Rio 180 is, dan heb je nog ruimte voor ��n sluierstaart erbij. Naast sluierstaarten kan je er inderdaad appelslakken bij houden (dat heb ik wel). Je kan ook proberen om (vuur)garnalen erbij te doen, ik heb laatst een paar vuurgarnalen overgezet naar mijn bak met sluierstaarten en daar doen ze het ook prima in! Ze zijn de familie vuurgarnalen flink aan het uitbreiden haha. Maar het kan ook zijn dat de sluierstaarten je garnalen opeten, dat is gewoon een kwestie van afwachten.

Een algeneter zou ik overigens niet doen, deze kan aan de sluierstaarten vastkleven als zij op de bodem liggen te rusten.

Ik denk dat vuurgarnalen wel leuk zouden zijn. Mijn sluiers zijn nog heel klein dus ik denk niet dat ze die zouden opeten. Goed idee! Ik ga binnekort dan nog maar is naar de dierenwinkel. Ik weet alleen dat de bak 1 meter lang is. En best hoog maar weet niet de precieze afmetingen.
Zouden guppen misschien een optie zijn? Of neon tetras?

Maar sluiers worden ook groot he. Ondanks dat ik heb hier wel een paar grote zitten maar die blijven ook met hun bekjes van de vuurgarnalen af.

Volgens mij zijn guppy's en neon tetra's te druk voor sluierstaarten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Heb je al enig idee wanneer de nieuwe bak er gaat komen? 🙂 Heb je ook foto's van je huidige sluierstaarten?

Ik zou het bij je 2 sluierstaarten houden, zonder andere bij-vissen.

Goudvissen zijn koudwatervissen, waarbij er ten zeerste wordt afgeraden ze bij tropische vissen te houden.

Als ze straks 20 cm zijn lusten ze ook wel een neon tetra trouwens 😛
Wat voer je ze nu en hoe veel? Het beste is om ze nu 4-6 keer per dag te voeren zoveel ze in 5-10 minuten op krijgen. Ik zou proberen om ze elke dag vers water te geven.
Ze moeten zo snel mogelijk uit de vissenkom eigenlijk.
Heb je een curverbak? Daar zouden ze tijdelijk in kunnen.

Ik voer 1 keer per dag afwisselend vlok em korrelvoer. Ik weet dat vlokvoer slecht is maar hier eten ze meer van. Korrels laten ze meer liggen. Het is een cilinderkom en die verschoon ik op het moment 1 keer per week

Dat moet dus veranderen, als je je vissen gezond wil houden.

Mijn advies die visjes zo snel mogelijk (tijdelijk) in een grote curverbak doen!
Filtertje erbij kopen en goed korrelvoer (Hikari bijvoorbeeld).

Dit is voor tijdelijk al een prima filtertje voor in een curverbak:
Kost slechts een 15,-.

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=6404

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan