Wat is er nieuw

van het ene aqua naar het andere

• Onderwerp starter Onderwerp starter lis
  • Startdatum Startdatum
L

lis

Guest
hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen. ik ben lisa, bijna 18 en student. ik lees al dik een jaar hier op het forum maar ik wilde me nu toch maar eens aanmelden.

ik ben anderhalf jaar begonnen met het houden van een aquarium, met 0,0 verstand er over. ik dacht toen dat ik me goed had ingelezen, maar dat viel vies tegen.
het was een 54 liter bakje en in de dierenwinkel werden mij, je kent ze wel, 2 dwergmaanvissen verkocht. thuis pas gaan lezen en er natuurlijk snel achter gekomen dat maanvissen geen dwergvissen zijn en veel ruimte nodig hebben.
super stom en ik had er nooit in moeten trappen, maar ik had ze gekocht en terug mochten ze niet.

ik was op dat moment gelukkig bijna jarig en mijn ouders waren zo lief om mij een deel van een groot aquarium te schenken. zelf het andere deel bijgelegd, en daar stond een 180 liter in mijn kamer.
het is een hele tijd goed gegaan tussen de 2 vissen die ondertussen enorm waren geworden. op een gegeven moment is er ruzie tussen de twee ontstaan en bleven ze vechten wat de dood van de kleinste is geworden.
heel impulsief heb ik 3 jonge maanvissen erbij gekocht, schooltje, gezellig. ook stom, want nu was er weer te weinig ruimte.

mijn vriend deelt gelukkig dezelfde hobby maar is laatst overgestapt op een zee aqua en heeft dus nu een bak van 240 liter leeg staan. ik denk dat ik niet de enige ben die dit denkt, maar hoe groter hoe beter met aquaria.
ik mag hem zo hebben als ik wil..