Wat is er nieuw

van intern filter naar extern

• Onderwerp starter Onderwerp starter M.oot
  • Startdatum Startdatum
M

M.oot

Guest
zo als de titel al zegt wil ik van me interne filter naar me externe filter,
heb op het moment 2 superfish 200 intern 1 met grof en fijn filter en 1 met grof met active kool die vervangen moet worden
en heb vandaag me tetra 800 aangesloten

ik wil graag een extrene voor betere filtratie en betere waardes omdat ik op het moment om de 3-4 dagen 1 van me binnen filters moet verschonen omdat ze verstopt zitten. en wilt stoppen met chemische filtratie die actief kool eet al me plante voeding op.

nu zit ik met 2 punten
- hoelang moet ik de interne pompen mee laten draaien
- 1 van me interne pompen moet eigenlijk al schoongemaakt worden zit vol kan dit gewoon of gaat dit te kosten van me bacterie�n?

ik heb een 100 liter aquarium

Ik zou hem minimaal twee weken mee laten draaien.

Om het proces in je externe wat te versnellen zou je het filter van de interne die je schoon moet maken uit kunnen knijpen in je aquarium of in de bak van je Tetra 800 (zonder mandjes). Daarna plaats je de mandjes terug en kunnen de bacteri�n zich in je externe filter nestelen.

Ik zou het ook 2 weken mee laten draaien. Het intern filter kun je wel schoonmaken, alleen niet te grondig doen.

Je kan ook de sponzen uitknijpen voor de aanzuig van je nieuwe externe filter.

Ik zou ze ook een aantal weken gewoon laten meedraaien in je bak.
Die ene kun je anders wel licht uitknijpen in de nieuwe bak waardoor de bacterien niet verloren gaan.

bedankt voor alle informatie,

zal hem zacht uitknijpen in me nieuwe filter. en enigste nadeel van de 3 pompen is dat ik iets te veel stroming heb. heb me externe zo weten te reduceren dat ik net geen lucht aan het malen ben. bedankt voor de tips.

hopelijk komt vandaag me middel grof filter binnen en hoef ik aankomende 3 weken die pomp niet open te maken.

mvg

Mathijs

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan