Van lido 120 naar trigon 190


Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Berichten
296
Leeftijd
37
Ik heb een ander aquarium gekocht een trigon 190 deze wil ik vanavond in gebruik nemen dit wil doen om alles in 1 keer over te zetten zoals vis en planten dit wil ik op deze manier gaan doen helft water overhevelen planten plaatsen en dan de vis ook gelijk over en het laatste beetje water er bij doen en mij draaiende filter daarna wil ik water bijvullen over een x aantal dagen verspreiden kan dit zonder gevaar

Er gaan 10 neons mee en 2 otocinclus
 
Laatst bewerkt:
In water zitten niet zoveel bacterien, maar voor de vissen is meegenomen water natuurlijk wel prettig, dan hoeven ze niet zo te wennen.
Neem je ook de bodem mee?
 
Dan goed meten of je geen nH3/4 of No2 piek gaat krijgen bij het minste geval van meting gelijk ruim verversen dan, mogelijk red je filter het niet alleen de 1e tijd, (meten is weten)
 
Bedankt voor je snelle reactie ik wou zelf al bij elke moment van bijvullen eerst 20 liter afhevelen en dan met 40 liter bijvullen daar wou ongeveer anderhalve week de tijd voor nemen om het aquarium helemaal te vullen

inderdaad meten is weten :D
 
Vaak gaat het wel goed en al helemaal met een kleine bezetting. Ik neem aan dat de oude filter voldoende is voor de nieuwe bak. Zelf heb ik ook al wel de bodem vervangen in de meterbak en met een goed ingedraaid filter gaat dat meestal dan zonder problemen. Wel zuinig voeren en toch het water af en toe even meten.
 
Mits dit mogelijk is wil ik dit uiteraard doen ik dacht dat het op deze manier zoals ik omschreef het minste risico zou zijn en wat diervriendelijker zo dat ze niet een cultuur schok krijgen
 
Als de watertemperatuur ongeveer hetzelfde is als waar ze in zitten zie ik geen probleem om het hele aquarium te vullen en de vissen over te zetten.
 
Zo even een fotootje
15416252278981654916363.jpg
 
Heb vandaag ook nog wat hs aqau easycell gekocht om wat bacteriën toegevingen te doen
 

Terug
Bovenaan