Van TL naar Led?

J

Jay47

Guest
Hoi ik heb geen ervaring met led lampen, maar ga me steeds in verdiepen.
In mijn Rio 400 heb ik 2x T5 zitten van 120cm.
Nu wil ik overstappen op Led lampen zodat ik dagdelen kan simuleren.
Mijn oog is gevallen op een JMB IP68 RGB Led, winkel adviseerde mij deze niet te gebruiken als primaire verlichting.
Dus enkel als bijverlichting, klopt dit wel?
 
Klopt helemaal idd. Met enkel rood, groen en blauw heb je geen gebalanceerde verlichting. Een mooie witte kleur zal je er ook niet mee behalen.
 
Dus in theorie zou ik mijn T5 lampen in combinatie met deze Led kunnen gebruiken? Of is dat geen goed idee?
 
Dat kan zeker. Vooral als het om zon's op en ondergang gaat. :)

Je kan ook één tl uit schakelen bij sommige TL balken. Dan kan die led balk het werk van een tl overnemen.
edit: RIO400, nee dat gaat dus niet. :)
 
Kan 1 tl eruit halen toch?
Of beiden eruit, dan in combinatie met rgb en 2 witte leds?
 
één tl gaat niet, dan werkt de andere ook niet meer.
Maar volledig overgaan op led kan natuurlijk wel. :)
Verwacht echter niet uw investering terug te winnen. Dat gaat namelijk niet lukken tenzij je echt minder gaat belichten.

Maar 2 witte en 1x RGB zou een goeie combinatie zijn.
 
Dan ga ik dat wel doen 2 witte en 1 rgb, investering is het wel. Tenzij ik zelf ga knutselen maar dat kost teveel tijd haha. Maarja is mijn hobby, dus daar wil ik wel wat in investeren
 
Maar als je echt van lichtshows houd moet je misschien eens kijken naar balken van Finnex.

Niet extreem duur, maar echt wel mooi resultaat.

 
Thanks ga ik ff naar kijken, heb wel planten in mn bak en moeten natuurlijk goed groeien. Van het weekend C02 systeem aansluiten.
 
zijn die al fatsoenlijk te krijgen in nederland?
 
zijn die al fatsoenlijk te krijgen in nederland?
Ben ze nog niet tegen gekomen helaas. Maar gezien het succes in de US lijkt het me een kwestie van tijd.