Van wegwerp naar hervulbaar


F

fishtankrookie

Guest
Wellicht dat de meesten het al weten. Wil het toch even melden.

De schroefdraden van de regelaar. 2 maand terug overgestapt naar vervulbaar. Dat kan met de huidige regelaar denerle primus.

Echter het verloop op de fles past feilloos het schroefdraad waar je regelaar op komt niet. Past enigszins maar niet zoals het hoort.

Ik heb hem uit de winkel weg de fles en het verloop. Er waren 2 schroefdraden die helemaal niet gangbaar waren met de regelaar, die dus altijd op wegwerp zat gangbaar waren.

Een aandachtspunt als je zo'n verloop online besteld. In de winkel was ook enige verwarring daar over bij personeel. Was slechts bij 1 verkoper bekent.

Schroefdraden schelen maar miniem, maar gasdicht krijg je het nimmer als het schroefdraad niet rijmt.
 
Dat klopt.

Heb hier een tijdje geleden naar gekeken.

Maar iedere wegwerp merk heeft zijn eigen schroefdraad.

Dennerle heeft. M10x1,25
AquaNoa heeft. M11x1,0

En Colombo zal ook zo zijn eigen maat hebben.
 
Dat klopt.

Heb hier een tijdje geleden naar gekeken.

Maar iedere wegwerp merk heeft zijn eigen schroefdraad.

Dennerle heeft. M10x1,25
AquaNoa heeft. M11x1,0

En Colombo zal ook zo zijn eigen maat hebben.
Aquanoa is dan wel ultra genaaid met de exotische draad..
Dennerle is nog wel redelijk gangbaar.

Maar JBL heeft ook afwijkende draad op zijn wegwerp cilinders, maar verkoopt wel eigen verlopen voor hervulbare cilinders en zijn dus wel 100% gasdicht te krijgen
 
Dat klopt.

Heb hier een tijdje geleden naar gekeken.

Maar iedere wegwerp merk heeft zijn eigen schroefdraad.

Dennerle heeft. M10x1,25
AquaNoa heeft. M11x1,0

En Colombo zal ook zo zijn eigen maat hebben.
Colombo wordt inmiddels ook bij Intratuin verkocht, zag ik. Ze hebben inderdaad een geheel eigen aansluiting. Kennelijk doen de "aquarium" merken flink hun best om klanten bij zich te houden. Hetgeen altijd tegen je gaat werken op den duur. Denk maar eens aan, bijvoorbeeld, video met hun betamax en V2000 systemen. Of aan Nokia die ook dachten dat de door hun gemaakte mobieltjes het wel vol hielden met een eigen systeem.
 
Wat voor merk is dat Ben? De grote aansluiting is standaard. Echter afhankelijk van het merk is het op de kleine aansluiting nog wel es puzzelen. Tuinkabouter en biljoenblik hebben uitstekende info bij ingevoegd.

Dat was het doel ook. Als noob op dat gebied co2 dus kun je eraan tegen botsen. Sterker nog dat je misschien onbewust een schroefdraad kapot draaid , omdat je er zelf niet van bewust bent. En daar zijn ze gewoon te duur voor. Biljoen en Tuinkabouter bedankt dat jullie de maten nog even hebben toegevoegd.

Zo'n verloop kost tegen de twintig euro. Dus des te meer reden om te checken of je het goede hebt
 
Ik ben erachter gekomen omdat ik natuurlijk weer eens op zoek was naar een vervangende wegwerpfles.
En ik zocht een fles met de meeste co2 voor het minste geld.

Alleen door de kleine letters, of de reviews te lezen. Kwam ik erachter dat niet alles uitwisselbaar is.

De hervulbare flessen hebben wel allemaal dezelfde DIN aansluiting.

DIN 477/1 aansluiting 6: W21,8 x 1/14”
 
Juist, dat klopt daarna komt het reduceert. Dus ik had de primus van Dennerle en had hem express meegenomen om te passen.

De lieve dame begreep me niet helemaal en zei ook ze zijn standaard.

Moraal van dit verhaal is dat er per merk daarin verschil is. Samengevat dus 3 verlopen wat ik krijgen kon.

Regelaars die direct met de grote aansluiting kunnen gewoon verder lezen want die zijn standaard.
 

Terug
Bovenaan