van welke boom zijn deze takjes?


G

GuitarDion

Guest
Hallo,

Ik ben opzoek naar de takjes in deze afbeelding in de gele cirkel. Ik weet dat je deze uit de natuur kan pakken, maar weet niet precies van welke boom. Volgens mij kan je niet zomaar takjes van een willekeurige boom pakken i.v.m zuren die in de boom zitten.

463837guitardion_0_82_takjes.jpg


Graag hoor ik van jullie!
 
Ben geen expert maar ik zeg de eik..gebruik die zelf ook Amerikaanse en Europese
 
Dat lijken mij beukentakken. Net zoals de bladeren van de beuk kan je ook de takken prima in een aquarium houden. Het kan wel gaan schimmelen, maar dit kan geen kwaad en zullen bepaalde meervallen ook wel lekker vinden. Eikentakken zijn ook goed de gebruiken.
 
mss zei:
Ben geen expert maar ik zeg de eik..gebruik die zelf ook Amerikaanse en Europese

Dus eikentakjes zou eventueel ook kunnen? Moet ik nog iets doen met de takjes voordat ze in het aquarium gaan? Kan ik ze gewoon zo van de boom af halen?
 
Ik denk dat je ze hetzelfde kan behandelen als bladeren, laten drogen en eventueel afspoelen. Ze zullen het dan waarschijnlijk geen jaren uithouden in de bak, maar ze zijn gelukkig makkelijk te verkrijgen.
 
Bedankt allen, Ik had al wat takjes gevonden alleen weet niet zeker van welke boom dit is. Ik heb wat foto's gemaakt zodat je de structuur kan zien etc. Wat denken jullie hiervan?

921384guitardion_0_82_img_1946.jpg


134322guitardion_0_82_img_1947.jpg


672623guitardion_0_82_img_1948.jpg


155518guitardion_0_82_img_1949.jpg
 
De takjes die je gevonden hebt lijken mij van een Elzenboom (Els)
 
Denk eerder van een populier.
Je kunt beter een foto van de boom malen dat is een stuk makkelijker te herkennen.
Of heb je de takken zo van de grond geraapt? Ik zou ze van de boom halen
en dan netjes snoeien en niet eraf trekken.

Aan de bladknopen te zien is de eerste foto gemaakt van een beuk.
 
@Harmen.L

Ik heb zelf elzentakken die hier heel veel op lijken, maar toch denk ik dat jij gelijk hebt.... Populier...
 
Op de eerste foto in dat aquarium is denk ik beuk
Zon beetje overal in NL te vinden :)
 
Markvk zei:
Dat lijken mij beukentakken. Net zoals de bladeren van de beuk kan je ook de takken prima in een aquarium houden. Het kan wel gaan schimmelen, maar dit kan geen kwaad en zullen bepaalde meervallen ook wel lekker vinden. Eikentakken zijn ook goed de gebruiken.

Had laatst beukentakken 'geplukt' en die lijken er inderdaad wel op.
 

Terug
Bovenaan