van wie is dit nageslacht?


D

Diana

Guest
274188

hallo

kan iemand mij vertellen wie zijn ouders zijn?
ik was vandaag mw bodem aan bet stofzuigen en dit kleintje kwam ik tegen..
ik heb corydora pandas, ramirezi's ottocinclus en die platte chinese algeneters als potentiele ouders..
ik had hem eerst apart gezet maar ja ik heb geen aparte bak hij kan goed zwemmen en ik zou niet weten wat die eet..

kep een bak van 240L dus denk dat ik hem alleen nog zie als die groot is geworden en het overleefd heeft...
 
De lichaamsbouw vind ik nog het meest op een Otocinclus lijken, maar die lijkt bij heel jonge visjes vaak helemaal niet op de volwassen vorm.
Bovendien zijn die inderdaad niet makkelijk te kweken, om welke reden er helaas nog steeds veel wildvang wordt verhandeld (het zijn nogal gevoelige vissen en veel gevangen exemplaren overlijden voordat ze een aquarium bereiken).

Maar op een jonge Corydoras vind ik dit visje ook niet echt lijken.
En een Mikrogeophagus ramirezi is het héél zeker niet.

Rest dan nog de "platte chinese algeneter" .....
Heb je enig idee van de wetenschappelijke naam daarvan, of zou je er een foto van kunnen plaatsen?
Wie weet kan dan iemand er iets zinnigs over zeggen.

En anders moeten we maar hopen dat het visje het redt totdat het zelf het antwoord kan geven .....
 
het is die beaufortia??? ofzo iets zon platte algeneter met brede buik..snappie hem nog??.

maar het is wel een vis toch?? het zwemt erg snel...niet dat het 1 of andere muggenlarf is? maar het is superklein maar heeft wel vinnen?

indd wachten totdat het groter is en het gehaald heeft thnxx
 
ja haha maar omdat het er maar 1 is die ik tot nu toe heb gezien en verder geen eitjes gezien
 
Beaufortia leveretti. Inderdaad een platte chinese algeneter.
Waarvan ik nog NOOIT een jong heb gezien. Maar het zou dus kunnen.

En àls het een jonge Otocinclus of Beaufortia is, dan heb je toch zéker íets goed gedaan in je aquarium, want dat gebeurt niet vaak.

Ik denk dat we allemaal hopen dat dit visje volwassen gaat worden, en we horen dan natuurlijk ook wel graag wat het geworden is.
 
nee schat de kans ook klein in dat het van die is..hoop dat die groot word en ondertussen niet als maaltijd word aangezien..anders laat ik het uiteraard weten
 

Terug
Bovenaan