Wat is er nieuw

Vanaf welke leeftijd/grootte platys verkopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaveS
  • Startdatum Startdatum
D

DaveS

Guest
De platys is mijn bak hebben het blijkbaar erg naar hun zin, want een paar weken geleden zagen we ineens wat kleintje rondzwemmen (3 toen) en vandaag zag ik ineens 5 � 6 nieuwe kleintjes. Omdat mijn bak te klein is voor 13 platys zal ik er een aantal gaan verkopen of weggeven. Nu vraag ik me af vanaf welke leeftijd/grootte dat verantwoord is.
De eerste lichting is nu ong 8 weken oud en ruim 1 cm, de nieuwe lichting is hooguit 1 week oud en een paar mm groot.

Ik zou zelf aanraden om te kijken naar de medebewoners van de nieuwe bak. Passen ze daar niet meer in de bek, dan zou het veilig moeten zijn voor de jongen; ze zijn dan te groot om opgegeten te worden.

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt; het gaat niet om het terugplaatsen; alles zit al in dezelfde bak. Als de kleintjes groter worden gaat de bak overbevolkt raken dus zal ik er een paar moeten verwijderen. De vraag is dus: vanaf welke leeftijd/grootte kan je ze 'met goed fatsoen' verkopen/weggeven?

na een maand of 4.

Iets anders Platy's dien je een vlok te geven met een hoog plantaardig gehalte. Doe je dat niet dan zal je er minder lang plezier van hebben.

Ok, bedankt voor de richtlijn.

Het advies over het voer had je al een keer gegeven en heb ik al opgevolgd 🙂

Oke, goed bezig. 😉

Ik snapte je vraag. Daarom had ik in mijn antwoord; de bewoners van de nieuwe bak.. gezet.Geeft niet, ik kan wat onduidelijk zijn geweest. Zie ook al dat er andere mensen gereageerd hebben 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan