Wat is er nieuw

Vandaag vin rot geconstateerd en morgen op vakantie

DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Leeftijd
34
All,

Zoals de titel al zegt, vandaag na een goede 40% water ververst te hebben zag ik bij een aantal neon tetras was aangetaste vinnen met witte uiteindes.

De rest van de vissoorten hebben nog nergens last van.

Ik heb net een groot deel +/- 75% van al mijn tetras gevangen, de gene die nog in de bak zitten hadden geen symptomen. En ik heb die 75% behandeld in 5 liter water met 15 gram magnesiumsulfaat voor 10 min. Zojuist de vissen weer terug gezet.

Nu is mijn vraag vooral hoe nu verder, wat zou het beste zijn of wanneer moet ik nog een keer behandele ?

Grootste nadeel hierbij is dat ik morgen voor 2-3 weken op vakantie vertrek. Normaal doe ik wekelijkse waterwissels van 40%, maar die worden nu dus 1 a 2x over geslagen.

Mijn waterwaardes zijn verder prima daar zie ik geen afwijkingen in, ik denk dat het vooral door de stress is gekomen, heb een territoriaal koppeltje maanvissen die zeker als ze eitjes hebben de rest weg jaagt, wat normaal is natuurlijk.

Het lijkt trouwens of dat het koppelje maanvissen vandaag of morgen weer eitjes gaat leggen. Daar nog tips voor gezien ik weg ga ?

Is magnesiumsulfaat een middel tegen vinrot? Dat is epsom salt in Amerika toch?

Is magnesiumsulfaat een middel tegen vinrot? Dat is epsom salt in Amerika toch?
Klopt

Werd aangeraden door de lfs

• Leuk
Waarderingen: Drup
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan