Wat is er nieuw

vapen dampen elektronisch roken in een huis met aquarium

peter van der meer

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2018
Leeftijd
35
wat is het effect bij jullie geweest met betrekking tot vapen in huis? mijn (mini) bakje kreeg een blauwe waas bovenop het aquarium. deze leek een heel klein beetje dikker dan water (gelatinne achtig) vervolgens kwam er een te hoog co2 volgens de drops tester (ik bemest met co2 gas). alles ververst, geknipt, verschoond en drops ververst en nu lijkt het goed. (ik vermoet dat er geen gaswisseling meer kon bestaan door de gelatine achtige laag, deze is nogal minimaal bij mij). Wat zijn jullie ervaringen met vapen?

275315

natuurlijk nog even een foto van de verversde bak

Maar kwam die laag (kaamlaag!, zoek maar op) ook direct na het vapen of in de loop der tijd? ik denk namelijk dat er geen verband tussen zit.

hoe bedoel je fake? congrats met het 4 jarig jubileum!

ik heb genoeg breking/stroming van het oppervlaktewater om een kamlaag te voorkomen. het is/lijft voor mij een vraagstuk wat anderen ervaren met een vaper in huis. vind het interresant wat de effecten kunnen wezen.

Ik rook al 3 jaar met een e sigaret zonder nicotine maar merk er niets van hoor. Ik heb hier 6 bakken in de kamer en daarvan een open zeewaterbak.

Ik rook al 4 jaar niet meer. En dat vapen is grote fake.
Dit is niet helemaal het antwoord waar TS naar zocht, Bertus.😉
En uiteraard is het fake, dat is nu net de bedoeling.

Dit is niet helemaal het antwoord waar TS naar zocht, Bertus.😉
En uiteraard is het fake, dat is nu net de bedoeling.
Nee. Maar Bertus heeft wel gelijk. Gewoon stoppen Met vapen fappen roken.

Hou je meer geld over voor je hobby.

Nou het is niet de vraag maar daar ben ik het niet mee eens. Om te stoppen en rustig af te bouwen met nicotine is het een prima manier. Je kan mooi afbouwen va 18 naar 0 mg. Zo krijg je geen teer binnen. Veel mensen kunnen niet in 1 keer stoppen dus met de e sigaret is denk ik niks mis. Ja ok, je hoort allerlei verhalen over wat erin zit maar ja wat zit er verder in ons eten en drinken en in de lucht wel niet allemaal? Maar goed dit was niet de vraag dus dit even terzijde 😉

Ik denk dat TS niet vraagt of het fake is, duur of ongezond is etc.

Ik damp al 8 jaar (zo niet nog langer), de laatste jaren zonder smaak en zonder nicotine. Maar ook met smaak en nicotine nooit enig effect op de bakken gemerkt.
Waar jij last van hebt is een kaamlaag en dat staat los van vapen. Legio bakken die zonder kaamlaag draaien waar in huis door 1 of meerdere gedampt wordt.

Je kunt in de winter wel een waas krijgen op je ramen (alsof ze beslagen zijn), omdat die dan kouder zijn dan de omgeving slaat het daar op neer. Spiegels, bakken (buitenkant), nooit last van gehad.

Mijn man vaped ook, vaak gewoon naast de bak. Als hij help met het verversen vaped hij ook gewoon door. Nooit een probleem gehad.
Nu ook met het warme weer staat de bak gedeeltelijk open en kunnen de vapedampen zo de bak in, geen enkel probleem.

Nee, bij mij bleef het bij pleisters. toen was het over.

Nou snap ik het vele sporten 😉😀

Ik had 18 jaar gerookt, pakje per dag.
Toen heel kort over gestapt naar "vapen" denk een week of 2 3 . en toen gestopt zonder enige verdere hulpmiddel.

ff bijten maar was zo over. sinds dien ( 18 dec 2017) niet meer gerookt. of uberhaupt een sigaret aangeraakt . ook geen vaper

Volgens mij vroeg de TS niet hoe hij kan stoppen met roken maar naar de eventuele schadelijke effecten op het aquarium 😉
wellicht door onze verhalen stopt hij met vapen. en dan kan ie in iedergeval uitsluiten of het door het vapen komt of niet.

dus er zit een gedachten achter John.

🙂

wellicht door onze verhalen stopt hij met vapen. en dan kan ie in iedergeval uitsluiten of het door het vapen komt of niet.

dus er zit een gedachten achter John.

🙂

Haha, ja zo lust ik er nog wel een 😀 😀

Dan gaat hij voepen.

Roken / vapen of niet is een persoonlijke keuze.
Maar op de vraag terug te komen, denk ik ook eerder aan een kaamlaag, anders had je dat in je hele huis al moeten merken dat er een aanslag op zit.

Ik zit nog net even goed naar je foto te kijken en merk op dat de in en uitlaat van het filter erg vuil is alsmede dat je de uitlaat nog eens met filtermateriaal dempt, dus mogelijk dat de doorstroming niet goed is waardoor ook een kaamlaag kan ontstaan, welke zich als een dunne olieachtige film openbaart.

Ik denk dat TS niet vraagt of het fake is, duur of ongezond is etc.

Ik damp al 8 jaar (zo niet nog langer), de laatste jaren zonder smaak en zonder nicotine. Maar ook met smaak en nicotine nooit enig effect op de bakken gemerkt.
Waar jij last van hebt is een kaamlaag en dat staat los van vapen. Legio bakken die zonder kaamlaag draaien waar in huis door 1 of meerdere gedampt wordt.

Je kunt in de winter wel een waas krijgen op je ramen (alsof ze beslagen zijn), omdat die dan kouder zijn dan de omgeving slaat het daar op neer. Spiegels, bakken (buitenkant), nooit last van gehad.
oke! ik had een sterk vermoeden dat het door het vapen kwam. als je ruitjes beslaan van de vape dan weet ik dat je ook behoorlijk stoom produceerd (net als ik) ^^ het zal dan toch waarachinnlijk een kamlaag zijn. is dat niet een idraaibaqk probleem?

Whaha wat een geweldige reactie's! ik vape nu ongeveer 3 maanden, filter/bakje is zo'n 1.5 jaar. Dit was nieuw voor mij. Ik dacht dat een kamlaag alleen bij indraaibakken gebeurde met te weinig oppervlakte breking. Nu naar verschoning lijkt het weer een stuk beter. Als er opnieuw blauwig/dikker water op het oppervlakte verschijnt dan zal ik het even posten. Of zo'n vape nu beter/gezonder is als roken... of dat het een goede vervanging is.... ach.. het voldoet voor een hoop mensen inclusief ik en je kunt nicotine afbouwen. Nu we toch offtopick zijn:

Mothers unicorn milk is de beste flafour die ik ken! Wat is nog lekkerder? 😛 ^^

Excuses voor de dubbele post. Op de telefoon is dit niet te doen. Moet typen zonder te zien wat ik typ.... toch de laptop maar even er bij gepakt.

Ik heb zelfs geen effect op mijn ruiten, alleen in de auto wat. Ik zie ook nog niks aan mijn aquariumpje, alleen maar kusafdrukken van mijn dochter die altijd een kusje geeft aan mijn Betta als ze gaat slapen :smitten: . (ik damp overigens alleen nadat ze in bed ligt dus niet de hele dag ofzo...)

Zitten jullie ook op het dampforum?

Dampforum.nu

Heb er nog een account maar doe er bijna niks mee sinds een paar jaar. Kijk heel af en toe naar onderwerpen als douane en wetgeving. Misschien 2 x per jaar.

Mothers unicorn milk is de beste flafour die ik ken! Wat is nog lekkerder?
Zoveel 😛 Ik damp nu het aroma van Vampire Vape --> Rainbow Skull. Lekker fris met dit weer. Flavourmonks sinaasappel vind ik een lekkere single. Chefsflavours heeft de betere, bijv. Green Lush, Blue Lush, Jungle Juice, Mexican Fried Icecream en Tickle me Pink. Zijn allemaal aroma's dus zelf mixen naar smaak. (DL met 3 gr. nicotine 70VG/30PG verhouding met een rta)...

Maar goed...dit is een aquariumforum 😛

Ik kijk naar het lege doosje ,van Niquitin. dat al 5 jaar naast de desk ligt. Hoop geld mee uit gespaart, waar ik nu leuke dingen mee doet.

Maar, moet je zelf weten, hoor. Damp maar lekke door.

Ik kijk naar het lege doosje ,van Niquitin. dat al 5 jaar naast de desk ligt. Hoop geld mee uit gespaart, waar ik nu leuke dingen mee doet.

Maar, moet je zelf weten, hoor. Damp maar lekke door.
Ach Bertus, de een gaat in het weekend flink op stap, de ander koopt 5 liter vloeistof rechtstreeks bij de fabrikant. Daar doe ik 6 jaar mee, een ander kan er wellicht een maandje of twee van stappen. Je kunt het zo duur maken als jezelf wil.

Je weet nu wat er in de onderste lade van de diepvries staat 😀

Ken ik niet...
Hoop geld mee uit gespaart
Ik geef denk ik al bij al nog geen 10 euro per maand aan dampen uit, maak vloeistof zelf, coles e.d. ook. 3 jaar geleden gaf ik 40 euro per week uit aan sigaretten. Nu zou dat nog meer zijn aangezien sigaretten weer veel duurder zijn gemaakt...

Het is inderdaad veel goedkoper als je zelf de coils maakt en de vloeistoffen mengt. Wanneer je de kant en klare flesjes koopt dan hangt het vooral af van welke je neemt en wat die kosten. Sommige soorten en smaken zijn best prijzig soms.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan