Variabele tijden verlichting

V

VisionRoij

Guest
Ik heb mijn Aquarium op kantoor staan.
Ik wil dus het liefst de verlichting zoveel mogelijk aan hebben als ik hier ben, zodat ik er het meeste van kan genieten.

Kan het kwaad om in het weekend de verlichting op andere tijden aan te hebben dan op werkdagen?

Kan ik bijvoorbeeld op werkdagen de verlichting van 08:00 tot 20:00 doen, en in het weekend van 12:00 tot 00:00 ?
 
VisionRoij zei:
Kan ik bijvoorbeeld op werkdagen de verlichting van 08:00 tot 20:00 doen, en in het weekend van 12:00 tot 00:00 ?
Ja. Gewoon doen.

Wouter18 zei:
Waarom niet iedere dag van 8.00 tot 20.00?
VisionRoij zei:
Ik wil dus het liefst de verlichting zoveel mogelijk aan hebben als ik hier ben, zodat ik er het meeste van kan genieten.
 
Mascha&Ivo zei:
VisionRoij zei:
Kan ik bijvoorbeeld op werkdagen de verlichting van 08:00 tot 20:00 doen, en in het weekend van 12:00 tot 00:00 ?
Ja. Gewoon doen.

Wouter18 zei:
Waarom niet iedere dag van 8.00 tot 20.00?
VisionRoij zei:
Ik wil dus het liefst de verlichting zoveel mogelijk aan hebben als ik hier ben, zodat ik er het meeste van kan genieten.

Haha thanks!

Moet ik dan bijvoorbeeld als op zondagavond om 00:00 de verlichting uitgaat zorgen dat hij maandag iets later dan 08:00 aan gaat zodat het iets langer donker is? Of is dat genoeg tijd tussen uit en weer aan ?
 
Tja hoe nauw het luistert is lastig te zeggen. Misschien is de kunst in dit geval om het niet te veel te overdenken.
 
Zoals Ivo ook al aangeeft zou ik dit gewoon doen als je dat liever hebt. Ik neem aan dat je er in het weekend niet bent dus dan zou je toch ook de tijden van door de week kunnen aanhouden?
Maar ja, zoals eerder gezegd kan het wel wat je vraagt.
 
In het weekend werk ik snachts, dus ja dan ben ik er wel :)

Vandaar dat ik liever de verlichting in het weekend tot middernacht aan heb.
Dan heb ik er nog meer plezier van.

Ik wist alleen niet of de vissen/planten hierdoor uit hun "ritme" zouden raken ofzo.
 
Terug
Bovenaan