Vaseline gebruiken voor rotor


Vaseline wordt veel gebruikt op o-ringen, waarbij het contact met water naar mijn idee minder is dan in je rotor maar vraag is hoeveel dat uit zou maken. Er is wel silliconen smeermiddel verkrijgbaar, ook van Fluval etc. Misschien is dat beter geschikt, misschien maakt 't geen biet verschil.
 
deze had ik nog te staan, heb het nu op de rotor gedaan en laat die even draaien in emmertje ( is nu dus al een stuk stiller )
Ik zal er volgende keer even aan denken om die van de kruidvat te halen, dank voor je input
 
Zuurvrije vaseline kan geen kwaad maar of het zinvol is? Met een beetje geduld zit er vrij snel weer zo'n slijmerig laagje om je rotor. Wil je toch vaseline zorg er dan voor dat het zeer dun goed uitgesmeerd is op je rotor.
 
Die gebruik ik ook en werkt prima. Wel heel dun, ik doe een heel klein stukje van mijn wijsvinger in het potje en tip het echt aan. Dan smeer ik een klein beetje van mijn wijsvinger op het asje en dat is voldoende. Ik bedoel, niet een hele pluk van dat vaseline pakken en insmeren zoals je wellicht met een bout doet ;)
 

Terug
Bovenaan