Wat is er nieuw

vDinteren 60x30x34 aquatlantis

vDinteren

Active member
Lid geworden
29 maart 2006
Dames en heren,

Al een tijdje heb ik mijn bak staan. Maar wilde hem ook even met jullie delen!

IMG_20171224_180113.jpg

En na wat snoeiwerk

IMG_20171226_082023.jpg

Wat vinden jullie ervan? Zal ik wat meer over de techniek vertellen?

Vertel maar op :Dk
Mooie bak overigens, ook graag wat meer over de bewoners.

Bedankt! Altijd leuk om leuke reacties te krijgen!

De verlichting die erboven hangt is een sera x-led daylight 520 gekoppeld aan de tc-420, die van 8 uur smorgens tot een uur of 12 naar de 100% gaat en dan rond 5 uur weer naar de 95% gaat om 8:30 en dan een zachte verlichting tot 21:00... Een mooi verloop, leuk om te zien en voldoende voor de plantjes.

Smorgens gaat de CO2 aan voor zo'n 9 uur. Waarbij er 1 bel per seconde komt. Dit in combinatie met de Colombo Flora Base, geeft dit een PH van ongeveer 6.

De pomp is een Eheim 2211. Niet zo heel bijzonder.

Voeding voor de planten is naast de CO2, profito en easy carbo. Van beide voeg ik per dag ongeveer 1,5 - 2 mililiter. De planten doen het er super op!

Mooi bakje!
Blijkbaar heb je vrij stevig gesnoeid in je tapijtje (Is dat Monte Carlo?) maar nu en dan moet je eens hard zijn natuurlijk voor het te laat is...
Ik zag de eerste foto en dacht onmiddellijk: "cut cut cut" dus het was duidelijk tijd voor de schaar!

Gebruik je eigenlijk bewust niets van hardscape (Steen of hout)?

Persoonlijk zou ik de co2 slang vervangen door een zwarte slang (of ze toch minstens recht en in de hoek hangen 😉 )
Je in- en uitlaat zijn vrij goed gecamoufleerd door de plaatsing maar het blijft moeilijk om dat eheim groen uit het zicht te krijgen. Ook daar kan je zwarte of grijze versies van kopen mocht je je eraan storen...:engel:
De verwarmingsstaaf is zeer onopvallend en in vergelijking daarmee zijn de groene buizen (en slang) veel meer aanwezig.
Maar dat zijn details natuurlijk en misschien stoort het je niet dus wie ben ik...
Het lijkt me wel een vrij stevig visbestand voor een 60cm bakje als ik eerlijk mag zijn (hopelijk mag het want meestal ben ik dat sowieso 🙄).
Wat zit er precies allemaal in?

Hi Willlem666, dank je!

Ja dat klopt inderdaad hij moest gesnoeid worden. En moet dat weer, maar dan de lobelia en de blyxa 🙂

Dank je voor de tips, ze zijn altijd welkom! Zwarte buis voor de CO2, zijn die te krijgen dan? Dan ga ik dat eens opzoeken, zat al rond te kijken voor iets anders: de CO2 had ik eerst links in de hoek hangen, maar kreeg niet het gevoel dat het door de gehele bak ging. Nu zie je dat wel goed.

Het klopt van de hardscape: zo met alleen de planten in vind ik het wel erg mooi. In een grotere bak vind ik dat altijd wel heel mooi, mar ben bang dat het teveel ruimte inneemt in deze bak.

Ja, het vis bestand is redeijk stevig. Vandaar ook dat de pomp redelijk vaak verschoont moet worden en dat ik elke week 1 derde tot de helft water ververs. Het volgende zwemt er rond in mijn aquarium:
  • 4 corydoras Venuzuela
  • 2 corydoras Panda
  • 10-12 vuur tetra's
  • 2 zwarte fantoomzalm
  • 4 bentosi white fins
  • een paar neon's
  • 1 gouden antennebaarsje
  • 4 furcatus regenboogzalmpjes
Het idee is om met de corydoras, antenne baarsje en vuur tetra's door te gaan, maar voor nu hebben we de rest er nog mooi bij zwemmen.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Vind alleen dat de whitefins de bak kleiner laten lijken dan dat hij op zich is, maar dat is wellicht ook persoonlijk

Heeey bedankt!

Het werk valt mee hoor! Een uurtje in het weekend en als er veel gesnoeid moet worden, dan langer natuurlijk! Maar hobbies kosten tijd he? En het is leuk om te doen, dat scheelt..

De White Fins vinden het voornamelijk s'avonds erg fijn als het licht gaat dimmen. Ik denk ook dat ze beter tot hun recht komen in een grotere bak met een takken partij en drijfplanten... Ooit eens in de toekomst?

Hahaha, ja das waar hè? Maar voor nu wel even bij een aquarium houden. Aan dit aquarium mijn aandacht geven en goed doen!:engel:

Vandaag de blyxa en de Lobelia mini gesnoeid, volgende week de wallichi. Ook maar eens de tripartita gehaald en op 2 plekken gezet, kijken waar hij het beste gaat groeien. Ik hoop rechts achterin, lijkt mij wel mooi naar voren komen!

Bij deze ook een foto hoe hij er nu bij staat:

IMG_0040.JPG

Eindelijk weer gesnoeid en een update! Een vriend me heeft een paar vissen overgenomen, nu heb ik de corydoras, neons en vuurtetras nog over! Precies goed ook! Want uiteraard is er wel wat anders voor in de plaats gekomen!

Vuurgarnalen en malawa garnalen!

Bekijk media item 809

Heeey bedankt! Leuke reacties!

Het is inderdaad een stuk rustiger zo! Ben er ook wel heel blij mee!

Weet iemand of het mogelijk is om Sakura garnalen bij de vuur garnalen te houden? Vind ik eigenlijk ook wel hele mooie garnalen, of heeft iemand nog een aantal mooie rode vuurgarnalen te koop voor een leuke prijsje?

Op Marktplaats staat een kweker die in Hierden mooie sakura's heeft, dat is nog goed te doen vanuit Nunspeet.

Je kan sakura's en vuurgarnalen samenhouden, alleen je hebt de kans dat de nakomelingen minder mooi rood worden.

Toppertje!!

Dank jullie, de vuurgarnalen komen toevallig ook uit Hierden, ik zit nu ook bij zijn andere advertenties te kijken. Altijd handig zo in de buurt!

@robru, dank je voor het meekijken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan