Vechten of spelen?

Lientjepientje

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
Ik zit net even in m'n aquarium te kijken naar mijn guppen met m'n zoontje. En zie ik dat 1 vrouwen gup met een ander bezig was met staarten tegen elkaar slaan en hapjes. Ik noem haar even de gele gup voor het gemak. De andere gup waar de gele gup dit mee deed zwom weg en is er helemaal niet mee bezig. Maar de gele gup begint nu naar elk vrouwtje te happen die ij de buurt komt. Ik wil dit natuurlijk niet want wil geen kapotte guppen door 1 agressieve gup. Maar zou het vechten zijn? En wat kan ik het beste doen. Vind t vooral vervelend voor m'n andere guppen die nu niet makkelijk langs de gele gup komen (met bijv voedsel van de bodem zoeken ofzo) ze krijgen genoeg eten dus daar ligt het niet aan. En naar de mannen is ze totaal NIET agressief ze laat zich makkelijk "pakken" ze zwemt niet weg ofzo. Heel gek
Hoop dat jullie een antwoord hebben
 
Ik zit net even in m'n aquarium te kijken naar mijn guppen met m'n zoontje. En zie ik dat 1 vrouwen gup met een ander bezig was met staarten tegen elkaar slaan en hapjes. Ik noem haar even de gele gup voor het gemak. De andere gup waar de gele gup dit mee deed zwom weg en is er helemaal niet mee bezig. Maar de gele gup begint nu naar elk vrouwtje te happen die ij de buurt komt. Ik wil dit natuurlijk niet want wil geen kapotte guppen door 1 agressieve gup. Maar zou het vechten zijn? En wat kan ik het beste doen. Vind t vooral vervelend voor m'n andere guppen die nu niet makkelijk langs de gele gup komen (met bijv voedsel van de bodem zoeken ofzo) ze krijgen genoeg eten dus daar ligt het niet aan. En naar de mannen is ze totaal NIET agressief ze laat zich makkelijk "pakken" ze zwemt niet weg ofzo. Heel gek
Hoop dat jullie een antwoord hebben
Hoi,

Is de gele gup misschien hoog drachtig?
 
Hoi,

Is de gele gup misschien hoog drachtig?
Nee ze is waarschijnlijk wel zwanger maar ze heeft de mist grote buik van allemaal. Ze ging net ook achter 1 van mijn killivisje aan (ringbandsnoekje ofzoiets hihi) ik ziu haar graag even apart willen zetten en haar straks weer terug doen kijken of dat misschien wat oplost. Alleen heb ik geen 2e bak en pomp en verwarming dus hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
 
Ik ga even een foto bij voegen van de gele gup een geel staartje heeft ze ze zit bij de man
 

Bijlagen

  • 20220308_152134.jpg
    20220308_152134.jpg
    208.2 KB · Weergaven: 94
Die man is dacht ik een black molly. Hoelang heb je de Guppen nu?
 
De guppen bij mij deden dit vlak voordat ze gingen baren, dus alles uit de buurt wegjagen, vandaar mijn vraag. Maar ook meegemaakt dat ook de vrouwtjes soms territoriaal waren. Zijn er guppen later toegevoegd, of allemaal tegelijk in de bak gekomen?
 
De guppen bij mij deden dit vlak voordat ze gingen baren, dus alles uit de buurt wegjagen, vandaar mijn vraag. Maar ook meegemaakt dat ook de vrouwtjes soms territoriaal waren. Zijn er guppen later toegevoegd, of allemaal tegelijk in de bak gekomen?
Er zijn er later bij gekomen maar daar is zij er 1 van😅 dit is een filmpje. Met het gele staartje is ze
 

Bijlagen

  • 20220308_163546.mp4
    30 MB
Die man is dacht ik een black molly. Hoelang heb je de Guppen nu?
Ja klopt ik heb 3 black mollys maar ook bij de guppen mannen doet ze niks alleen bij de vrouwen. Ik heb ze nu een weekje en de gele gup is er met 3 andere vrouwen eergisteren bij gekomen
 
Tja lastig en misschien heeft het met wennen te maken want dit is weer een volkomen nieuwe omgeving natuurlijk.
 
Er zijn er later bij gekomen maar daar is zij er 1 van😅 dit is een filmpje. Met het gele staartje is ze
Weet je wat ik ineens bedenk? Die gup met die zwarte staart (vrouw) moet bijna baren, vaak merken de andere guppen dat en zwemmen erachteraan in de hoop een kleintje te scoren. Vaak proberen ze dan te happen op de plek waar de gupjes uit komen. In het verleden hier ook vaak gezien
 
Weet je wat ik ineens bedenk? Die gup met die zwarte staart (vrouw) moet bijna baren, vaak merken de andere guppen dat en zwemmen erachteraan in de hoop een kleintje te scoren. Vaak proberen ze dan te happen op de plek waar de gupjes uit komen. In het verleden hier ook vaak gezien
Ja ik weet niet hoelang het bevallen nog duurt. Maar ze doet het ook bij andere die niet zwanger xijn of naja waarvan ik er in ieder geval niks aan zie. Maar wat kan ik hier aan doen? Prima dat er straks een paar worden op gegeten maar ze hapt ook op de buik gewoon enzo het lijkt in ieder revalidatie niet gericht op het plekje waar ze baren. Ze pakt ze als ze dichtbij komen. Wat ze bij de mannen niet doet... maar ik weet niet of en hoe ik haar dan apart kan/moet zetten. Wik geen agressieve gup ofzo want dan worden haar baby's straks ook zo en dan kan ik die allemaal weg doen straks. En als even apart zetten niet helpt dan ga ik een ander plekje zoeken want ik ben bang dat ik anders straks guppen heb met wondjes of hapjes uit staarten😅
 
Het kan ook gewoon een dominantievlaag zijn van dat vrouwtje. Dat kan nl. ook voorkomen.
Het gebeurd nog steeds. Ze gaat in planten zitten en schiet eruit als er een ander langs komt of in de buurt komt. Bij mannen doet ze NIKS ze blijft gwn stil hij kan tegen d'r aan zwemmen en alles. Maar doet xe niks maar bij de andere vrouwen.. ik he geen idee wat ik ermee moet
 
Het kan ook gewoon een dominantievlaag zijn van dat vrouwtje. Dat kan nl. ook voorkomen.
Maar heb je misschien enig idee hoelang dit zou kunnen duren? Of wat ik zou kunnen doen om het te stoppen. Ik heb een paar hoog zwangere dames die gewoon tussen de plantjes willen zitten waar ze nu steeds weg gejaagd worden
 
Maar heb je misschien enig idee hoelang dit zou kunnen duren? Of wat ik zou kunnen doen om het te stoppen. Ik heb een paar hoog zwangere dames die gewoon tussen de plantjes willen zitten waar ze nu steeds weg gejaagd worden
Een dominantievlaag kan van tijdelijke aard zijn als het gaat om de hiërarchie gaat. Is het dominantie omdat ze agressief van haarzelf is, dan zou ik haar eruit halen.
 
Terug
Bovenaan