Wat is er nieuw

Vechten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ilias
  • Startdatum Startdatum
I

Ilias

Guest
Hi! ik heb 3 Platty's (mannetjes) die net samen met z'n 3-en in 1 aquarium wonen. Ik platty (die het grootst is) gaat steeds op de andere af en dan rent de ander weg. Is dit vechten? Of spelen/stoeien? Hij blijft wel achter de 2 blijven gaan en wat kan ik doen (zonder ze uit elkaar te halen 🙁 )

Update: Als het licht uit is doen ze rustig. Is dit normaal??

Misschien rusten ze dan? Wanneer vissen 'slapen' hangen ze een beetje stil in het aquarium maar ze bewegen nog wel wat anders drijven ze weg. Hoe groot is het aquarium?

3 platy's in een meter aquarium kan prima, alleen het is niet bepaald een school. waarschijnlijk verveelt de grootste zich en gaat hij z'n dominantie uiten naar de kleinere 2 mannetjes.

kan ook zijn dat de bak te warm is, mijn zebradanio's werden ook regelrechte etterbakken als je ze langer (te) warm houdt.

HOE groot is dat Aquarium.
Is je nu 3 x gevraagt, maar je reageer daar niet op.

2/3 mannen amen gaat ALTIJD fout. De dominante zal altijd achter de zwakkere aan blijven jagen. 1 man met meerdere vrouwen is het beste. Of minimaal 6 mannen samen in een mannen groep. Dan wordt de agressie wat verdeeld.

heb blijkbaar de regel "3-en in 1 aquarium wonen" aangezien voor 1 meter aquarium, foutje

Re: Vechten?

Als je ze toch in dat 10 liter bakje gezet hebt, dan is het logisch.
Misschien kun je nog even reageren op vragen, is wel zo netjes als je ze stelt.

Bertus zei:
HOE groot is dat Aquarium.
Is je nu 3 x gevraagt, maar je reageer daar niet op.
[color:#CC33CC]
daar zeg je me wat bertus, zeg nou waar het op staat!?
OT te veel testerteron in je aquarium[/color]

:S 😎 😳 :stom: :iloveyou: :help:

Toch jammer dat de TS niet meer reageert op alle posten. Of het probleem nu is opgelost is dus niet helemaal duidelijk, maar ja we moeten het er maar mee doen denk ik 😉

@Mon
Bertus is een oud en gewaardeerd lid die vaak wel zegt waar het op staat hoor. Je leert hem vast en zeker nog wel kennen op het forum 😉.
Gelukkig hebben we een aantal oudere leden aan boord die over veel ervaring en kennis beschikken. Daar kunnen de onervaren hobbyisten dan weer het nodige van leren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan