Wat is er nieuw

Vechtende platys

D

Dayday

Guest
Hallo,
Ik heb op dit moment een aquarium 70 liter met guppen platy's en een ancistrus. Echter heb ik nu 5 platy's waarmee het een enorm gedonder is met vechten. 1 mist er al een vin aan de zeikant.
DACE8AC4-EA40-4F34-BA9A-B0298F5B4367.jpeg
E7BD983A-A4FE-4E8E-84CA-3EFC2B4B2ABE.jpeg
8F462E9C-EA69-44D6-9A08-9F3608A37240.jpeg
Nu moesten er zoiezo nog wat platy's bij omdat 5 te weinig is. Maar mijn dilemma is mannen of vrouwen? Op dit moment heb ik (hoever ik het heb kunnen bestuderen) 3 mannen en 2 vrouwen. Ik denk zelf dat het de beste keuze is nog 4 of 5 mannen bij te halen, om de agressie te kunnen verdelen. Hoe denken jullie hierover? Foto's zijn gewoon voor de leuk!
E7BD983A-A4FE-4E8E-84CA-3EFC2B4B2ABE.jpeg

Ja ik vind dit niet leuk om te zeggen maar 70 liter is te klein voor de combi guppen/platy's en dan ga je gedonder krijgen zoals je heb gemerkt, enige oplossing is 1 van de 2 soorten weg te doen

Inderdaad is je aquarium wat te klein voor de combi guppen en platy's. De platy's zitten te dicht op elkaar en kunnen daardoor niet weg. Daar krijg je onderlinge agressie van. Ik zou je platy's dan ook niet uitbreiden, daar los je het probleem niet mee op. Persoonlijk zou ik alleen doorgaan met de guppy's.

Ik denk zelf dat het de beste keuze is nog 4 of 5 mannen bij te halen, om de agressie te kunnen verdelen.
De beste verhouding zou mijn inziens 1m 3v zijn, een 5 tal mannen erbij halen zou de boel juist erger maken. Het is soms lastig in een kleinere bak zoals anderen hebben gezegd wordt het al snel te druk. Zo op de foto's te zien is het een vrij open bak, wellicht kunt je me wat planten het gezichtsveld wat breken zodat de platy zich ook wat kan verstoppen voor een agressieve man.

Bedankt voor jullie reactie's reacties. Ik heb het in de viswinkel nog specifiek gevraagd maar helaas dus weer verkeerd advies. Fijn dat ik hier wel goed advies kan inwinnen. De platy's ga ik doorgeven aan iemand anders

Ze zijn opgehaald! Nu heb ik nog 5 guppen en een ancistrus. Is er een soort bij die hier nog bij kan voor de afwisseling? Of moet ik het echt alleen bij guppen laten? Ik vraag het hier maar, dierenwinkel heeft me nu al een aantal keer verkeerd advies gegeven

Platy's kan je wel houden maar zonder guppen op 70liter water en wat er al gezegt is 1 man op 3vrouwen, probleem is heb je wat meer mannen gaan ze vechten om de vrouwtjes en als ze dan niet weg kunnen tussen planten of kienhout kunnen ze elkaar gaan verwonden.
70liter is leuk voor wat kleine visjes dus ik zou het nu bij guppen houden met veel planten erin.
Beste voor platy's is al 180liter dus een meter aquarium dan hebben ze ruimte + je kan er een stuk of 15-20 platy's houden maar das niet zo moeilijk koopp je er 10 dan heb je in 3maanden een bak vol jongen en zal je eens per jaar echt weer moeten gaan uitdunnen.
Dit kan ook met je guppen gaan gebeuren als de jongen zich goed kunnen verstoppen tussen de planten.. zo heb je er 5 en in een mun van tijd 10 of meer.

Ik beveel je van harte Rouw Tetra's aan.
Rustige vissen maar gek op levend voer, waar ze ook graag op jagen.
Ergo: het overbevolkingsprobleem is ook opgelost.
(Bij mij wel, tenminste.)

Ik beveel je van harte Rouw Tetra's aan.
Rustige vissen maar gek op levend voer, waar ze ook graag op jagen.
Ergo: het overbevolkingsprobleem is ook opgelost.
(Bij mij wel, tenminste.)
Ik zou wel graag babyguppen overhouden ik weet dat het er heel veel zullen zijn maar wil eigenlijk zelf kunnen kiezen uit kleur. Al denk ik niet dat ze tegen die tijd nog met zoveel zijn, kan ook niet in dit aquarium

Platy's kan je wel houden maar zonder guppen op 70liter water en wat er al gezegt is 1 man op 3vrouwen, probleem is heb je wat meer mannen gaan ze vechten om de vrouwtjes en als ze dan niet weg kunnen tussen planten of kienhout kunnen ze elkaar gaan verwonden.
70liter is leuk voor wat kleine visjes dus ik zou het nu bij guppen houden met veel planten erin.
Beste voor platy's is al 180liter dus een meter aquarium dan hebben ze ruimte + je kan er een stuk of 15-20 platy's houden maar das niet zo moeilijk koopp je er 10 dan heb je in 3maanden een bak vol jongen en zal je eens per jaar echt weer moeten gaan uitdunnen.
Dit kan ook met je guppen gaan gebeuren als de jongen zich goed kunnen verstoppen tussen de planten.. zo heb je er 5 en in een mun van tijd 10 of meer.
Heb ik in ieder geval weer iets bijgeleerd. Ik vraag me alleen nog wel af met dit formaat aquarium en deze vissen hoevaak je water moet verversen? (Geen co2)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan