Veel afval


B

Boris1234

Guest
Hoi allemaal, ik heb sinds kort een aquarium genomen. Maar na ongeveer twee maanden merk ik dat er erg veel afval in het aquarium achterblijft. Zo ligt er veel soort van bruinig stof op de bladeren. Ik vroeg mij af wat ik eraan kan doen om ervoor te zorgen dat mijn aquarium schoner wordt.
 
59B65B5B-DF8A-4F90-AF16-03DC57535F2D.jpeg
Hier een foto
 
Je kan dat proberen af te hevelen bij je waterversingen, maar ook een filter die voor wat meer stroming zorgt kan helpen.

Kan je wat meer gegevens geven zoals filter, bakmaat, fotootje?
 
Ik had ook wat gelezen over amano garnalen, is dat een aanrader?
 
6D34D663-69D3-43F6-9D1D-03F68B696566.jpeg
Dit is de filter die ik gebruik in mijn 60L aquarium. Komt van het merk Dennerle
 
Ik geloof dat de filter de Dennerle eckfilter heet, heb het erbij gekregen in een soort van set van Dennerle
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je gewoon wat bruinalg, of pluisalg hebt waar wat vuil in blijft hangen.

Voeg je voeding toe?
 
Tommie1 bedoel je plantvoeding? Ik voeg geen plantvoeding toe maar heb wel een voedingsbodem.
 
Moet ik dan een ander filter moeten nemen of zijn er andere oplossingen? Zoja heb je misschien nog een aanrader?
 
Of bedoel je die spongebob ananas? ;)

Ik denk ook dat het wat bruinalg is. Zo veel mogelijk afhevelen en proberen te verwijderen bij de waterwissels.
 
Moet ik dan een ander filter moeten nemen of zijn er andere oplossingen? Zoja heb je misschien nog een aanrader?
Voordat mensen je aanraden om te kopen. Is het misschien het overwegen waard om iets minder te voeren. Echter weet ik je visbestand niet en het formaat van je bak niet. Groter filter is in iedergeval geen weggegooid geld dat terzijde.
 
Wat voor filtermedia etc. raden jullie dan aan bij de eheim classic 150? Er zijn namelijk erg veel opties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor filtermedia etc. raden jullie dan aan bij de eheim classic 150? Er zijn namelijk erg veel opties.
Ik zou op de bodem wat buisjes doen. Dan de blauwe spons. Dan siporax. En als laast een wit filter. Bv watten oid.
Deze opzet heb ik in de 2211 en de 2217. De kleine op een 60l nano. De grote op een 300 liter fusion.
 

Terug
Bovenaan