Veel algen, co2 aanschaffen of helialux?

Steph87

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2019
Berichten
180
Leeftijd
36
Oké, mijn plantjes doen het al een tijdje niet zo goed meer in mijn Rio 240, ze zitten onder de alg en het wil allemaal niet zo lekker. IIk kan op dit moment wel wat geld uitgeven om voor de lange termijn te investeren. Ik twijfel tussen een CO2 set, of helialux lampen. (Als ik het geld had dan kocht ik beide, maar moet eerst even de loterij winnen) Met helialux kan ik het licht veel meer dempen/sturen, ik heb nu bakpapier om mijn lampen en veel drijfplanten maar dat helpt nog niet genoeg.

Welke van deze twee aankopen zouden jullie als eerste doen, en waarom? :) (Ik begrijp dat dit mijn probleem niet ineens gaat oplossen, ik pak ook andere problemen aan maar dit zal er ook bij helpen denk ik)
 
Ik zou ook eerst kijken of er tekorten zijn die de alg veroorzaken nu het licht al is gedimt. Weet je zo de waterwaarden en wat voeg je aan voeding toe en om welke alg gaat het hier?
 
Als je planten kiest die goed groeien zonder CO2 toevoeging dan zou ik kiezen voor goede verlichting.
En persoonlijk vindt ik Helialux LED verlichting geen goede verlichting.
Verdiep je wat verder in LED verlichting en kijk wat goed is voor jouw aquarium.
Spaar indien nodig langer door voor een degelijke verlichting.
 
Terug
Bovenaan