Wat is er nieuw

Veel algen

Cindy77

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2024
Leeftijd
47
Beste forumleden,

Na 3 helse weken waarin mijn moeder het ziekenhuis in ging, en we een week lang tussen hoop en vrees hebben geleefd, waarna ze helaas toch overleed en we daarna druk bezig zijn geweest met de crematie regelen, ben ik uiteraard niet bepaald druk geweest met m'n bakje.
Ja, ik heb hem wel elke week netjes ververst, 1 keer een dag later maar dat geeft niet, en heb nog algen wat weg staan plukken maar dat moest allemaal wel even snel snel zeg maar.. en nu heb ik voor het eerst weer echt aandacht voor m'n bakje en zakt de moed me in de schoenen.. wat een algen bak heb ik ineens..
Ik moet morgen verversen en zal dan wel weer wat algen weghalen, maar ik vrees dat ik niet alles weg krijg. Tussen dat mos en het gras bijv, dat zit zo hardnekkig verstrengeld met de planten, dat ik alles los en mee trek als ik aan die algen ga plukken. Bovendien is het natuurlijk zo dat als ik de oorzaak niet weg neem, ze terug blijven komen. Dus daarom heb ik jullie advies nodig.
Waterwaardes heb ik vandaag gemeten maar wel met strips. Ik gebruik verder geen techniek qua co2 of iets. Wel gebruik ik profito fertilizer en easy carbo maar die laatste deed ik eerst netjes elke dag en dat is er de laatste tijd wel totaal bij in geschoten. Heel af en toe wel aan gedacht als ik toevallig even thuis was maar zeker niet elke dag.

Waterwaardes (met strips);

4-11-24
NO2; 0
NO3; 10
GH; 3,3,3
KH; 15
PH; 8
CL2; 0,8

Mijn hoofd werkt nog niet helemaal naar behoren.. dus vergeet de foto's te plaatsen. De wormpjes die je ziet zijn zwarte muggenlarven, heb net gevoerd.
20241104_212336.jpg
20241104_212342.jpg
20241104_212347.jpg
20241104_212350.jpg

Gecondoleerd!

Als je eerst begint met je normale routine en kijkt of het beter wordt? Eventueel met een spuitje je dagelijkse hoeveelheid Carbo recht op de algen spuiten (pomp ff uit). Dan knapt het na een paar dagen wsl al aardig op.

Stervende algen worden vaak rood, dus dat is niet iets om te schrikken🙂

Gecondoleerd!

Als je eerst begint met je normale routine en kijkt of het beter wordt? Eventueel met een spuitje je dagelijkse hoeveelheid Carbo recht op de algen spuiten (pomp ff uit). Dan knapt het na een paar dagen wsl al aardig op.

Stervende algen worden vaak rood, dus dat is niet iets om te schrikken🙂
Dank je wel.
Ja, zou dat wel weer weg gaan als ik weer netjes elke dag easy carbo toevoeg en op tijd ververs en planten voeding toevoeg? Ik weet dat ik wel iets eraan gedaan heb tussendoor maar ben totaal kwijt wat en wanneer precies.. weet alleen dat ik die easycarbo dus wel elke keer niet gedaan heb omdat ik pas laat thuis was en het licht dan al bijna uit ging, of helemaal niet thuis ben geweest.. dus tja, dan is alles meteen uit balans..
Ik ga het dan wel een paar weken aankijken.. even terug naar de routine zoals die was en kijken wat er gebeurd. Bedankt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan