Wat is er nieuw

Veel onbekende vissen in nieuw 80cm aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
J

Julian D

Guest
Ik heb een Juwel rio 120 overgenomen. En besloten om deze een opfrisbeurt te geven. De vissen die erin zaten heb ik tijdelijk in mijn 60x30x30 aquarium opgevangen. Ik weet dat het niet ideaal is maar je moet wat in nood.

Ben van plan de Rio zo snel mogelijk weer in de running te hebben.

Ben verder wel benieuwd welke vissen er nu inzwemmen dus hoop dat mensen me hierbij kunnen helpen.

Vissoort 1:

1a66b6.jpg

Vissoort 2:

29d724.jpg

Vissoort 3:

3a84e1.jpg

Vissoort 4:

4ce5c3.jpg

Vissoort 5:

5b2063.jpg

Vissoort 6 (Welk L-nummer?):

L1.jpg

L2902cc.jpg

Vissoort 7 (Welk L-nummer?):

IMG_1107fdcf3.jpg

2. Puntius schuberti
3. Gymnocorymbus ternetzi
6. Ancistrus cf. cirrhosus
7. Iets in de richting van P. joselimaianus

1; Melanotaenia nigrans ? Alleszins een soort regenboogvis
2, akkoord met jones
3; akkoord met jones
4; Hyphessobrycon herbertaxelrodi
5; Astyanax fasciatus mexicanus
6; akkord met jones
7; pleco

1. bedotia geayi
4. Hyphessobrycon herbertaxelrodi
5. hemigrammus caudovittatus

Dan vul ik Jones maar ff aan 😉

Oke dus volgens mij ook:

1. bedotia geayi
2. Puntius schuberti
3. Gymnocorymbus ternetzi
4. Hyphessobrycon herbertaxelrodi
5. hemigrammus caudovittatus
6. Ancistrus cf. cirrhosus
7. Pleco joselimaianus

Geen van deze vissen zijn zeker te houden in een 80x35x50 aquarium?

of wat raden jullie aan? ook de combinaties..

Goed geraden, tenminste niet bij elkaar en een aantal helemaal niet De joselimiamus bv heeft ruim het dubbele nodig

Kijk maar eens in onze database voor de minimale eisen van deze vissen, en dat is dan zeer voorzichtig. Die minimale eisen die daar worden genoemd zijn eigenlijk al voor een gedeelte achterhaald

Ja ik verwachte al dat degene van wie ik hem overnam niet al te veel verstand had, liefst ga ik dus alle vissen weg doen denk ik.

Ludger zei:
Nummer 7 is niet een joselimiamus maar Pterygoplichthys pardalis.

Die heeft dus nog wat meer ruimte nodig, dus wat dat betreft maakt het niet uit

Nummer 2
Vindt ik zelf heel druk
In mijn bak da

Om even te beginnen denk ik dat jouw conclusie juist is:
1. Bedotia geayi
2. Puntius schuberti (sherry-barbeel)
3. Gymnocorymbus ternetzi (rouwtetra of zwarte tetra)
4. Hyphessobrycon herbertaxelrodi (zwarte neon)
5. Hemigrammus caudovittatus (ruitenvlekzalm)
6. Ancistrus cf. cirrhosus (borstelneusmeerval)
7. Pterygoplichthys joselimaianus

Ik vind zeker niet dat al deze vissen niet in jouw bak kunnen.
Het hangt er allemaal wel van af wat je met de bak wilt, natuurlijk.

De nummers 1 en 7 kunnen wat mij betreft sowieso niet. B. geayi is een zeer actieve baantjestrekker en heeft meer zwemruimte nodig, P. joselimaianus wordt simpelweg te groot.

Voor nummer 6, de A. cf. cirrhosus, is 80 centimeter net een beetje op het randje. Als het over ��n exemplaar gaat, lijkt het me geen probleem. Mochten het er 2 of meer zijn, dan raad ik je aan eens goed te kijken of het mannen of vrouwen zijn (bij 1 man en 1 vrouw heb je er voor je het weet 80 ..... M��r dan 2 mannen of 2 vrouwen zou ik ook niet aanraden, da's gewoon teveel voor jouw bak.

De nummers 2, 3, 4 en 5 kunnen alle vier prima. Maar dan ook weer niet �lle vier, als je snapt wat ik bedoel.
Het zijn alle 4 scholenvissen, en 4 scholen in een bak van 80 cm. is gewoon te veel. En bovendien zijn het volgens mij alle vier soorten die zo'n beetje in de middenlaag zwemmen.
Ik zou daar ��n soort uit kiezen. Elke keuze is goed, het gaat om jouw eigen voorkeur, en daarbij speelt ook nog wat je er verder bij wilt zetten.
P. schuberti is kleurrijk, maar wel wat druk, als je niet te timide andere soorten kiest moet dat kunnen.
G. ternetzi is makkelijk bij vrijwel elke andere soort, maar weinig kleurrijk en weinig actief.
H. axelrodi schoolt mooi maar is qua kleur niet �cht spectaculair; toch zou ik daar persoonlijk de voorkeur aan geven.
H. caudovittatus vind ik zelf qua kleur en gedrag de mooiste vis van de vier, maar die kan je planten behoorlijk slopen, voor mij persoonlijk op korte afstand de nummer 2.

Hoe dan ook zou ik ��n van die vier soorten houden. En wel met minstens 10, liever 12, stuks.
Daarbij kun je een school in de onderlaag (bijvoorbeeld Corydoras) en een school in de bovenlaag (bijvoorbeeld bijlzalmen) houden. En misschien dan ook nog van ��n soort nog een koppel of klein harem als blikvanger.

Schuberti (brokaat barbeel)
Zou ik voor een 80cm bak niet aanraden is een druke vis die makkelijk 8cm of nog wat groter kan worden en dus de ander vissen zal verdrukken

Hemigrammus caudovittatus
kan ook makkelijk 8 cm of wat meer worden en gezien de bouw ook een redelijk zwemmer maar daar heb ik geen ervaring mee maar Ou het dus niet aan raden

Nummer 3 & 4 kunnen wel primmar maar wel minder kleur
En dan zou ik voor 3 gaan aangezien mannetjes onderling volgens mij mooi gedrag vertonen ivm dominantie enzo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan