Om even te beginnen denk ik dat jouw conclusie juist is:
1. Bedotia geayi
2. Puntius schuberti (sherry-barbeel)
3. Gymnocorymbus ternetzi (rouwtetra of zwarte tetra)
4. Hyphessobrycon herbertaxelrodi (zwarte neon)
5. Hemigrammus caudovittatus (ruitenvlekzalm)
6. Ancistrus cf. cirrhosus (borstelneusmeerval)
7. Pterygoplichthys joselimaianus
Ik vind zeker niet dat al deze vissen niet in jouw bak kunnen.
Het hangt er allemaal wel van af wat je met de bak wilt, natuurlijk.
De nummers 1 en 7 kunnen wat mij betreft sowieso niet. B. geayi is een zeer actieve baantjestrekker en heeft meer zwemruimte nodig, P. joselimaianus wordt simpelweg te groot.
Voor nummer 6, de A. cf. cirrhosus, is 80 centimeter net een beetje op het randje. Als het over ��n exemplaar gaat, lijkt het me geen probleem. Mochten het er 2 of meer zijn, dan raad ik je aan eens goed te kijken of het mannen of vrouwen zijn (bij 1 man en 1 vrouw heb je er voor je het weet 80 ..... M��r dan 2 mannen of 2 vrouwen zou ik ook niet aanraden, da's gewoon teveel voor jouw bak.
De nummers 2, 3, 4 en 5 kunnen alle vier prima. Maar dan ook weer niet �lle vier, als je snapt wat ik bedoel.
Het zijn alle 4 scholenvissen, en 4 scholen in een bak van 80 cm. is gewoon te veel. En bovendien zijn het volgens mij alle vier soorten die zo'n beetje in de middenlaag zwemmen.
Ik zou daar ��n soort uit kiezen. Elke keuze is goed, het gaat om jouw eigen voorkeur, en daarbij speelt ook nog wat je er verder bij wilt zetten.
P. schuberti is kleurrijk, maar wel wat druk, als je niet te timide andere soorten kiest moet dat kunnen.
G. ternetzi is makkelijk bij vrijwel elke andere soort, maar weinig kleurrijk en weinig actief.
H. axelrodi schoolt mooi maar is qua kleur niet �cht spectaculair; toch zou ik daar persoonlijk de voorkeur aan geven.
H. caudovittatus vind ik zelf qua kleur en gedrag de mooiste vis van de vier, maar die kan je planten behoorlijk slopen, voor mij persoonlijk op korte afstand de nummer 2.
Hoe dan ook zou ik ��n van die vier soorten houden. En wel met minstens 10, liever 12, stuks.
Daarbij kun je een school in de onderlaag (bijvoorbeeld Corydoras) en een school in de bovenlaag (bijvoorbeeld bijlzalmen) houden. En misschien dan ook nog van ��n soort nog een koppel of klein harem als blikvanger.