Wat is er nieuw

Veel ruimte tussen bladeren

Spacefish

Member
Lid geworden
20 december 2014
Hoi,

Ik heb bij deze plant erg veel ruimte tussen de bladeren zitten.
Ik voeg elke dag paar druppels Jbl Ferropol 24 toe en elke week ��nmaal Jbl Ferropol. De lampen staan 10h aan (2x 24W T5). Watertemperatuur is rond de 22C

Hoe kan ik deze ruimte verkleinen en hoe heet deze plant?
Verder groeit de plant erg snel.

FXsrGtzja_5JrN9_RclfLDzYc-8tQX5q.jpeg

heb je reflectoren op je lampen?

lijkt erop dat ze naar het licht toe groeien, te weinig ligt dat de bodem bereikt dus.

Nee ik heb geen reflectoren op de lampen. Lampen branden 10h per dag. Wou ze niet langer laten branden ivm algen groei.

Had ook ergens gelezen van als de temp te hoog is dat ze dan ook sneller groeien.

Water temperatuur:
Planten stoppen met groeien en gaan uiteindelijk dood als de temperatuur te laag is. Te hoge temperaturen zullen resulteren in kleinere bladeren en grotere ruimtes tussen de bladeren.
bron: http://www.aquariumbemesting.nl/nl/uitl ... chijnselen

volgens mij is het cobomba wat er op de foto staat en dat groeit bij mij op 26c zonder enig probleem.

Ik heb deze plant ook staan(Limnophila sessiliflora) en had ook flinke ruimte tussen de bladeren. Het is nu een stuk beter na dat ik de bio-co2 uitgeschakeld heb en de planten ruimer geplant zo dat ze meer genieten van het licht(heb een enorme bos staan). Nu is mijn bak wel tropisch 26c.

Nu staan ze er zo bij:

156348w0uter_0_82_img_20141229_163811.jpg

Het ziet er uit als Cabomba (aquatica of caroliniana,zie het verschil zelf nooit zo goed).Hoe staan de rest van je planten er bij? En weet je misschien de waterwaardes?

Je zou de planten eventueel kunnen stekken. Het bovenste deel en een deel van de stengel (knip de stengel voor een kwart aan bovenkant af) plaats je weer terug de grond in.

Hoi,

De rest van de planten groeien goed, bladeren zitten dichter bij elkaar. Helaas weet ik de waterwaardes niet (heb alleen zo'n test strips).

Ik ben begonnen met stekken, maar de planten zijn juist ook na het stekken snel de lucht in geschoten (ongeveer 1 week tijd 20cm gegroeid). Het lijkt op dit moment iets langzamer te gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan