Wat is er nieuw

Veel zweefvuil

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Leeftijd
28
Ik heb de laatste dagen erg last van zweefvuil en vraag me af hoe dit kan . Ik hevel de bodem elke week af en ververs minimaal 30% water.
Ik heb een 180 liter bak . Ik heb over de gehele achterwand een spraybar waar ik 2 filters op heb aangesloten . Misschien dat de stroming te sterk is ? Ik heb een eheim experience 350 en een jbl 902. I
FF2CFB94-941F-4FE0-BECB-CD1FE4E1D4E4.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Leg filterdoek in het laatste bakje voor dat het water je filter verlaat. Je kan kiezen voor filterdoek, bijvoorbeeld van JBL. Zelf gebruik ik filterdoek van tante Ali.
IMG_20200125_134516.jpg
HTB1h6cZX2vsK1RjSspdq6AZepXaD.jpg

@benvo dat zal in de eheim het bovenste bakje zijn . Is dat bij jbl het onderste bakje ? Volgens mij werkt jbl iets anders als eheim . Klopt dat ?

@benvo dat zal in de eheim het bovenste bakje zijn . Is dat bij jbl het onderste bakje ? Volgens mij werkt jbl iets anders als eheim . Klopt dat ?
Bij JBL 902 is dat het bakje dat onderaan het bovenste grotere bakje geklemd zit. Het bovenste grotere bakje is het voorfilter, het kleinere bakje dat eronder geklemd zit is het eindfilter.

Ik had in dat bakje van de 1502 eerst filterwatten gedaan maar ben toch weer terug nar de originele spons en merk geen verschil eigenlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan