Is er een veilig middel om draadalg en de sporen te doden? En dan bedoel ik ook nog een middel waarvoor de ph sensor er niet uit hoeft en wat niet het bacterie leven in mijn pomp dood? De aquarium draait ruim 4 jaar zonder problemen en ineens is er een begin van draadalg. Er draait een ph computer op en beide dropcheckers zijn mooi licht groen. Eerst verdacht ik er mijn filter van omdat er ook een kaamlaag op kwam. Die kaamlaag is inmiddels weg.De draadalg heeft zeker de bak niet over genomen maar ik wil het er graag uit hebben. Ik heb alle veranderingen nog eens goed overdacht. Er zouden nog drie andere oorzaken kunnen zijn. Ik heb een maand geleden mijn ph sensor vervangen omdat ik hem niet vertrouwde. Ondanks het kalibreren bleek deze na vervanging toch 0,4 ph punt af te wijken. Een andere mogelijkheid is dat ik sinds enkele weken een visje miste. Heel de bak afgezocht maar niets kunnen vinden. Zal mogelijk toch ergens dood hebben gelegen maar niet kunnen vinden. Heel raar want als ik er ooit een dood visje in heb liggen dan ruik je het meestal meteen bij de kap openen en dat was nu niet het geval. Geen idee of zoiets de oorzaak kan zijn. Er dan is er nog een derde optie wat betreft de draadalg. Met witte mug scheppen zouden er sporen mee gekomen kunnen zijn. Zeker gezien het feit dat het water waar ik witte mug schep erg groen is. Het lijkt er dus op dat het er door een ongelukje in is gekomen. Is er een goed middeltje en zo ja, heeft er iemand ervaring mee?