Vensterbak met guppen


Joff

Well-known member
Lid geworden
12 mei 2020
Berichten
1,456
Locatie
Beverwijk
-*. Klik voor video .*-

hallo allemaal. Ben nog steeds met aquaria bezig. Eerst alleen met groene bakken maar inmiddels alweer 2 jaar voornamelijk met guppen aan de gang.
deze video is daar een voorbeeld van. Sorry voor de soundtrack, die was gratis van YouTube😅
deze bak heeft inmiddels vele levens gehad, de superfish 70l...

op het moment staat ie in de vensterbank met enkele uren direkt licht via lamellen.
algen boeien me ook niet meer, ik laat de draadalgen hun gang gaan. Guppenjong vinden het heerlijk om te schuilen en eten te vinden.
filter is nu intern, wel een sterke met luchtinlaat. Achterin drijft een losse prop filterwatten. breekt de harde stroming een beetje en vangt nog aanzienlijk veel op.
de bodem is lava en keramisch filter.
geen last van slakken. Er leven een paar oude dyhards maar nageslacht krijgt geen kans.

uit de plantenbak krijgen ze vers bladmateriaal.


De guppen zijn allemaal verre en geselecteerde nakomelingen van gele tuxedo mannen en neutrale grijze vrouwen met geel/oranje staarten. In een andere bak leeft nog één originele dochter, een 2 jaar oude, en enorm grote matriarch .

Ik selecteer op diversiteit en wat ik zelf mooi vind. In deze bak komen op dit moment gele mannen met rode staarten naar voren als dominante uitingsvorm.

Basisvoer is JBL gala premium, geen aandeelhouder maar wat een prachtig voer is dat! 70 euro voor een emmer maar dat doe ik een jaar mee.

Tot zover de update! Groetjes
 
Dankje zo een emmer wil ik ook.
Klare taal.

Ik heb zat om aan op te voeren
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Wat een mooie rustgevende bak. Erg mooie guppen ook. Guppen blijven erg leuke visjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff

Terug
Bovenaan