1
19951995
Guest
Hallo iedereen
Ik kreeg in vorige topics terecht de opmerking dat mijn bodem te grof grind bevat. Een opmerking waar ik helemaal akkoord mee ben. Nu heb ik na even nadenken besloten om de bodem morgen te veranderen.
Nu vraag ik mij af of mijn werkwijze goed zal zijn:
- 100 liter water afhevelen in speciekuip
- Vissen vangen met netje en tijdelijk hierin stoppen (Wat kan ik hierbij doen om hen zuurstof te geven of is dit niet nodig voor korte tijd ?)
- 50 liter water in andere kuip afhevelen en hierin de planten en kienhout plaatsen
- Het overige water afhevelen en weggieten
- Grind eruit scheppen ( met wat kan ik dit het beste doen ?)
- Nieuwe bodem erin ( Suggesties ?)
- 50 liter vers water erin
- Planten en kienhout erin
- Water waar de planten en kienhout inzaten terug in aquarium ( of doe ik er beter nog 50 liter vers water bij ?
- Vissen erin
- Water waar vissen inzaten opnieuw in aquarium
Zijn er opmerkingen bij deze werkwijze ?
* Aquarium is 200 liter en visbestand: 6 platies, 4 zwaarddragers, 12 kardinalen, 3 siamese algeneters, 2 ancistrus cf cirrhosus.
Groeten
Ik kreeg in vorige topics terecht de opmerking dat mijn bodem te grof grind bevat. Een opmerking waar ik helemaal akkoord mee ben. Nu heb ik na even nadenken besloten om de bodem morgen te veranderen.
Nu vraag ik mij af of mijn werkwijze goed zal zijn:
- 100 liter water afhevelen in speciekuip
- Vissen vangen met netje en tijdelijk hierin stoppen (Wat kan ik hierbij doen om hen zuurstof te geven of is dit niet nodig voor korte tijd ?)
- 50 liter water in andere kuip afhevelen en hierin de planten en kienhout plaatsen
- Het overige water afhevelen en weggieten
- Grind eruit scheppen ( met wat kan ik dit het beste doen ?)
- Nieuwe bodem erin ( Suggesties ?)
- 50 liter vers water erin
- Planten en kienhout erin
- Water waar de planten en kienhout inzaten terug in aquarium ( of doe ik er beter nog 50 liter vers water bij ?
- Vissen erin
- Water waar vissen inzaten opnieuw in aquarium
Zijn er opmerkingen bij deze werkwijze ?
* Aquarium is 200 liter en visbestand: 6 platies, 4 zwaarddragers, 12 kardinalen, 3 siamese algeneters, 2 ancistrus cf cirrhosus.
Groeten