verdwijnende vissen


M

mr wojtas

Guest
Hallo allemaal,

Mijn 60 liter aquarium heeft een probleem..... Er verdwijnen vissen. Ik ben begonnen met 16 neontetras,10 chinese danios,1 zebradanio, 4 guppen, 2 helena slakken, een handvol garnalen en een siamese algeneter. Is wat veel ik weet 't. In de loop van tijd zijn oa. de zebradanio en 2 guppen overleden door ouderdom. Kort daarna is het begonnen. Heel langzaam en 1 voor 1 werd het bestand steeds kleiner. Het is niet zo dat ik kadavers vond, met zoveel opruimers. Maar helaas word mijn bestand steeds kleiner en kleiner. Gisteren zag ik een gup rondzwemmen wiens staart verdwenen was en vandaag is de hele vis weg.

Ik vermoed dat er een vissenmepper in mijn bak zit, maar welke zou t kunnen zijn?

P.s.

Mijn waterwaarden meet ik met zo'n lakmoes achtig staafje. Deze geeft geen bijzondere dingen. Ook de temperatuur is op een stabiele 21 graden
 
WElkom ,op het Af.


Hoelang draait de bak?
Is er niet teveel vis in 1 x ingegaan, zonder dat het filter ingedraait is
Grote kans dat er nitriet in zit.
een Vis gaat dood,wordt op gegeten.
Siamese algeneter, slechte keus.

Samenstelling is ook niet rooskleurig, zijn haast allemaal zwemmers voor 8o-100 cm bak.
 
Dan graag die waterwaardes want ik zie zo een twee drie geen "vissenmepper" zoals jij dat noemt
 
De bak was wel heel erg overbevolkt.Jou bak is geschikt voor maximaal 20 rustige kleine visjes. Zebradanio's en Chinese danio's willen bv ruimer omdat het drukke zwemmers zijn.

Als de algeneter de Gyrinocheilus aymonieri dan zou dat de dader kunnen zijn. Dat gedrag heb ik wel meer vernomen van deze dieren. Deze dieren horen trouwens in een bak vanaf 1 meter.
 

Terug
Bovenaan