Vergroeiing


darter

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
1,466
Leeftijd
60
Locatie
Lisse
Een van mijn vissen vertoont een vergroeiing van de rug. Het valt me eigenlijk pas een paar weken op. Weet iemand wat dit kan zijn.
MxwiBQbHX64FFuJe7SNvMcLBOwpbvWhE.jpeg


Op de foto is het duidelijk te zien bij de voorste vis. Het gedrag van de vis is verder normaal.
 
Dat is een ruggegraatvergroeiing. Gewoon een fout van de natuur over het algemeen en vaak hebben de vissen er weinig last van. Wel moet je met dergelijke dieren niet gaan kweken.
 
Dat kan toch komen door te ver doorkweken?
 
Bedankt,

@Botia,
Een normale ruggegraatvergroeiing had ik dan toch al eerder op moeten merken. Heb deze vissen nu ruim 1,5 jaar en mij is het nooit opgevallen. Heb het idee dat het pas sinds een paar weken is.


@darkspy
Kan inderdaad bij te ver door kweken, maar dat is bij deze niet aan de orde is een soort die in 2007 gevangen is in New Guinea en dit zijn dan de F3 exemplaren.

Ik hoop wel dat het slecht om een vergroeiing gaat.
 
Misschien verschil tussen man en vrouw???

Ik vind die van jouw een hogere rug hebben dan die van mij. Die zijn wat ranker, maar die van jouw zijn ook wat groter, misschien kan het ook daar in zitten.

Ik heb trouwens weer jongen, maar dan van mijn soort regenboog ( en pauwooggrondels))

gr Martinez
 
Ha Martinez
Dit zijn 2 mannen. Ik heb inderdaad ook een aantal vrouwen en die zijn meer gestroomlijnd. Succes met het groot brengen van de jongen.
 
Dat komt goed Darter.-)

Ik dacht het al haha, maar moest het toch ff vragen.

Ze zien er verder gezond uit, dus ik zou me geen zorgen maken.

Wel een fraaie foto trouwens :foto:

gr Martinez
 
Martinez,
Bedankt, maar ik maak me toch wel zorgen. Het zou nl mycobacteriosis kunnen zijn. Dat is een ziekte die vaker voorkomt bij regenboogvissen en waarvan een van de symptomen vergroeiing van de rug is. De andere symptomen zie ik dan gelukkig (nog) niet.
 
Uit voorzorg heb ik de vis helaas moeten verwijderen.
 

Terug
Bovenaan