Wat is er nieuw

Verhoogt calciumnitraat en magnesiumnitraat de GH waarde?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lekkie0104
  • Startdatum Startdatum
L

lekkie0104

Guest
Hallo allemaal,

Heb laatst wat macro voedingsstoffen besteld o.a. een fles van 500ml met kaliumnitraat, calciumnitraat en magnesiumnitraat. Als vervanging voor EasyLife Nitro.

Mijn vraag is; verhoogt het calcium en magneisum wat in het oplossing zit de GH waarde in m'n aquarium? Of zijn de hoeveelheden daar te laag voor?

Alvast bedankt! 🙂

Ja, de GH zal worden be�nvloed door Calcium [Ca(NO3)2] en Magnesiumnitraat [Mg(NO3)2].

Hoeveel stof zit er in de 500 ml? En hoeveel gebruik je ervan?
---------
Gebruik zelf Calcium en Magnesiumsulfaat om de GH wat bij te sturen.

Het is een bekende product van een bekende plantenvoeding webshop:

Het toevoegen van 1ml Nitraat-oplossing geeft 2ppm NO3, 0,25ppm K, 0,33ppm Ca en 0,11ppm Mg.
Voor mijn aquarium heb ik 10ml nodig, dus voeg ik 20ppm NO3, 2,5ppm K, 3,3ppm Ca en 1,1ppm Mg toe. Is dan iets wat ik te veel toe voeg?

Vraag me alleen af hoe ik het dan allemaal moet bereken omdat het oplossing meerdere zouten bevat. Ja ik doe biotechnisch, scheikunde is niet m'n beste kant 😛

Maak van elk product een aparte flesje, zo kan je perfect zien welke toevoeging wat verhoogt.

backplay zei:
Maak van elk product een aparte flesje, zo kan je perfect zien welke toevoeging wat verhoogt.
Ik had het zo gekocht, heb thuis geen osmose water. Of kan ik gewoon kraanwater gebruiken?

Had erover gelezen dat het al gemengd was.
Vraag eens hoeveel er van elke stof inzit, en probeer het zo te berekenen.
Als je biotechnisch doet zal jij het makkelijker kunnen als ik. 😀

Als je het zo gekregen hebt, moet diegene van wie je het gekocht hebt toch wel weten.
Anders verkopen ze je iets waar ze zelf niet aan uit kunnen, wat toch niet zou mogen.

backplay zei:
Had erover gelezen dat het al gemengd was.
Vraag eens hoeveel er van elke stof inzit, en probeer het zo te berekenen.
Als je biotechnisch doet zal jij het makkelijker kunnen als ik. 😀

Als je het zo gekregen hebt, moet diegene van wie je het gekocht hebt toch wel weten.
Anders verkopen ze je iets waar ze zelf niet aan uit kunnen, wat toch niet zou mogen.
Op de website staat er ook niet zoveel over. NO3 gehalte zit wel goed, maar kwam er later pas mee dat Ca en Mg de GH kan verhogen.

Is pas me 2e jaar Biotech, en zoveel scheikunde krijg ik niet echt meer.

Op zich kan het geen kwaad dat je GH verhoogd word.
En als de verhouding van ca en mg goed zit, is er helemaal geen probleem.

Over welke shop hebben we het? Dat kan namelijk veel verklaren.

Zal geen naam noemen, maar via deze webshop. Leveren wel snel, had later dan 16.00 besteld en kreeg de volgende dag al binnen!

Na een paar te hebben gedoseerd merk ik al dat m'n planten het beter doen. De stengels van m'n sterrenkruid worden ook wat dikker door de calcium 🙂

:thumbs:

Dan ben ik niet de enige die dit merkt.
Gebruik ook al een paar jaar plantenvoeding met extra magnesium, en de planten kleuren sindsdien veel mooier.

Heb al heel veel goede reacties gelezen over DIT product.
Volgens de gebruikers kleuren hun planten veel beter als met kaliumnitraat.
Zit ook calcium en magnesium in.

backplay zei:
:thumbs:

Dan ben ik niet de enige die dit merkt.
Gebruik ook al een paar jaar plantenvoeding met extra magnesium, en de planten kleuren sindsdien veel mooier.

Heb al heel veel goede reacties gelezen over DIT product.
Volgens de gebruikers kleuren hun planten veel beter als met kaliumnitraat.
Zit ook calcium en magnesium in.

Ik vermoedt dat dit middel wel duur in gebruik is als ik de bijsluiter lees. Vooral voor mensen die de EI bijvoorbeeld volgen.
Dan kun je beter een stockoplossing calcium en/of magnesium maken lijkt me.
Dat het goed werkt neem ik verder wel aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan