Wat is er nieuw

Verhuizen aquarium advies gevraagd (in huis verhuizing)

Languuuhh

Member
Lid geworden
28 januari 2013
Berichten
11
Leeftijd
34
Locatie
Stadskanaal
Hallo Allemaal

Hebben jullie advies voor het verplaatsen van een 1.20 aquarium? Het gaat om ong 6 meter en hij moet 180 graden draaien
Ik wilde er een klein laagje water inlaten ivm de diertjes zodat die er in kunnen blijven maar is dat verstandig?
Zandbodem blijft dan ook in de bak
Of is het beter om alles er uit te halen?
Alvast bedankt voor jullie advies!

20240917_110605315_iOS.jpg
 
Gewoon doen. Vaak genoeg gedaan, ook wel met grotere bakken. Wel verplaatsen met kast en al, zodat het glas ondersteuning houdt. Is misschien niet nodig, maar heb ik altijd wel gedaan.
 
Voor 6 meter denk ik dat je het beste de vissen even in een emmer kunt doen, en dan de bak met zo min mogelijk water erin verschuiven/tillen. Verder alles laten zitten en dan na het verplaatsen snel weer water erin om de boel niet te laten uitdrogen.

Een aantal cm water erin laten kan ook, maar het is extra geklots en extra kilo's. Toen ik een keer een bak van 1.20 door de kamer verhuisde was ik in ieder geval wel blij dat ik het waterpeil zo laag mogelijk had gemaakt.
 
Kun je dat niet met meubelrollers doen? Meeste water erin en dan wat opliften en deze plaatsen.
 
Paar handdoeken eronder zien te krijgen en dan schuiven, duwen aan de kast
 
Ik heb een bak zelf wel verplaatst met een dekbed eronder maar ja incl kast en water plus bodem weet ik niet of je die goed kan optillen om er iets onder te krijgen.
 
Probeer een omgekeerde droogloopmat eronder te schuiven (dus met de rubberen zijde omhoog) en schuiven maar, uiteraard met zo min mogelijk gewicht (water) in aquarium.

Door een spanband aan linker of rechterzijde onder meubel door te schuiven heb je meer grip om meubel iets op te tillen, je kan de spanband ook in lus (een “O”) om schouder stellen en zo vanuit knieën enkele millimeters aan één zijde kantelen om de mat zo ver als mogelijk eronder te schuiven, twee matten is dan handig.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan