- Lid geworden
- 8 december 2008
- Leeftijd
- 29
Hoi allemaal,
Ik moet binnenkort verhuizen en zit dus met het probleem hoe je je aquarium het beste kunt verhuizen zonder dat alle vissen sterven. Naast verhuizen wil ik namelijk ook meteen de inrichting van mijn aquarium aanpassen. Ik zat te denken aan:
- een weekend voor het verhuizen planten eruit en zoveel mogelijk leeghalen, maar vissen/garnalen er nog wel in laten met zoveel mogelijk drijfplanten voor schuilplaatsen
- dag van de verhuizing: garnalen en vissen er uit halen (leeg aquarium, dus zou redelijk makkelijk moeten gaan)
- vissen en garnalen in de zakken in een thermobox
- aquarium leeghalen, maar wel zoveel mogelijk water behouden
- pomp zo lang mogelijk aanhouden in een emmer water
- alles in auto en anderhalf uur rijden naar nieuw adres
- pomp zo snel mogelijk aansluiten
- nieuwe scape erin en water erin
- vissen en garnalen overwennen
- daarna wel goed waterwissels doen ivm afvalstoffen van nieuwe bodem
Wat vinden jullie van dit stappenplan? Hebben jullie nog tips?
Groetjes,
Anke
Ik moet binnenkort verhuizen en zit dus met het probleem hoe je je aquarium het beste kunt verhuizen zonder dat alle vissen sterven. Naast verhuizen wil ik namelijk ook meteen de inrichting van mijn aquarium aanpassen. Ik zat te denken aan:
- een weekend voor het verhuizen planten eruit en zoveel mogelijk leeghalen, maar vissen/garnalen er nog wel in laten met zoveel mogelijk drijfplanten voor schuilplaatsen
- dag van de verhuizing: garnalen en vissen er uit halen (leeg aquarium, dus zou redelijk makkelijk moeten gaan)
- vissen en garnalen in de zakken in een thermobox
- aquarium leeghalen, maar wel zoveel mogelijk water behouden
- pomp zo lang mogelijk aanhouden in een emmer water
- alles in auto en anderhalf uur rijden naar nieuw adres
- pomp zo snel mogelijk aansluiten
- nieuwe scape erin en water erin
- vissen en garnalen overwennen
- daarna wel goed waterwissels doen ivm afvalstoffen van nieuwe bodem
Wat vinden jullie van dit stappenplan? Hebben jullie nog tips?
Groetjes,
Anke