Wat is er nieuw

Verhuizing

• Onderwerp starter Onderwerp starter I.C.M.
  • Startdatum Startdatum
I

I.C.M.

Guest
Hoe verhuis je met een aquarium? Waar moet ik rekening mee houden?

Misschien even handig om te vertellen wat de afmetingen zijn van het aquarium en de afstand waarover hij moet worden verhuisd en hoe het huidig en nieuwe is gesitueerd, trappen, liften, 6 hoog?

Ik heb in het verleden altijd de bak helemaal leeg gehaald:
- Vissen in emmers met het water uit het aquarium (doe een deksel op de emmer!)
- Pomp/filter meenemen en niet schoonmaken, deze weer aansluiten op het aquarium
- Bodem/hout/planten ook in emmers met aquarium water verhuizen
- Zelf heb ik ook altijd geprobeerd zoveel mogelijk water uit het aquarium mee te nemen (lees 40 a 50 procent), vele zeggen dat het geen nut heeft maar ik heb nooit problemen met de bak gehad na het opstarten op de nieuwe locatie.

Misschien even handig om te vertellen wat de afmetingen zijn van het aquarium en de afstand waarover hij moet worden verhuisd en hoe het huidig en nieuwe is gesitueerd, trappen, liften, 6 hoog?
55x35x35 cm

Van begane grond naar begane grond.

Afstand hoog uit 15 min

Met een bakje van dat formaat is het nog mooi overzichtelijk. 🙂 Voor het gemak het aquarium tilbaar maken door zoveel mogelijk water (en evt de bodem als het moet) eruit te halen. Komt helemaal goed.

55x35x35 cm

Van begane grond naar begane grond.

Afstand hoog uit 15 min
Dat is een klein bakje en ik heb die ook verhuisd bij de verkoop 2 jr geleden. Water eruit tot op een paar centimeter na en dan de bak op een plak gezet en naar de auto getild. Na aankomst de bak weer gevuld en de boel aangesloten. Alles kon zo in de bak blijven en op zich is dat prima te doen met een bak van dit formaat.
Eventueel kun je de vissen uitvangen en in een emmer meenemen maar als je wil kunnen die ook best ff in de bak blijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan