Wat is er nieuw

verkleuren van planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter patrickiej11
  • Startdatum Startdatum
P

patrickiej11

Guest
Beste aquarium vrienden,

sinds 2 weken heb ik planten in mijn aquarium staan. dit zijn allemaal tropische Aziatische planten. ik heb er voldoende voedingsbodem in zitten, gebruik vanaf dag 1 eenmaal in de maand easy life filter medium en wekelijks voeg in planten voeding toe. de aquarium speciaal zaak heeft mij aanbevolen na 2 maanden pas te bemesten van ijzer.

de licht uren van mij aquarium is van 10:00 uur tot 22:00. dus mijn licht staat 12 uur per dag aan.

mijn platen beginnen nu te verkleuren van groen naar geel/bruin. is dit normaal? of moet ik toch vroegtijdig al bemesten met ijzer of andere hulpmiddelen?

ik test mijn water waardes wekelijks en dit is perfect.

mijn planten: vallisneria asiatica, cryptocoryne walkeri, eustralis stellata, rotala rotundifolia, ceratopteris thalictroides, cyperus helferi, rotala wallichii en cryptocoryne wendtii groen.

Ik zou ze idd wat ijzer gaan geven want daar wijst de verkleuring wel op volgens mij.

Kan ijzer te kort,maar ook kalium te kort zijn.

Bedenk me net omdat je het allemaal nog maar kort hebt staan dat het van sommige planten misschien ook door het veranderen kan zijn van de boven naar onderwatervorm.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan