Verkleuring dressoirkast


J

Jg

Guest
Hallo iedereen!

Ik ben sinds kort verhuist en zou graag mijn aquarium op mijn dressoirkast plaatsen.
Nu is mijn vraag of er geen kleurverschil zal zijn als ik na paar jaar mn aquarium er eens afneem. Heb veel zonlicht tijdens de dag maar zal de zonnewering gebruiken om algen te voorkomen.Ik hoop dat mijn aquarium geen verkleuring geeft op het hout van mijn kast.
 
Gaat zeker een verkleuring geven, dat gedeelte is afgesloten en de kast krijgt een natuurlijke verkleuring door invloed van licht, en wat spetteren met water, hoeveel dat is zal de toekomst uitwijzen.
 
Ik heb een 60 liter bakje op een bureau staan waarvan de bovenkant de laag los is gegaan. Wanneer je water ververst met een emmer en maatbeker altijd zorgen dat je een handdoek erbij gebruikt om vallende druppels te voorkomen.
 
Toch mors je bijna altijd wel iets dus mooi houden is erg lastig hoor.
 
de oplossing is simpel, neem een groter aquarium dat de hele kast afdekt.
Neemt alleen niet weg dat dan de voorkant/zijkant van de kast wel verkleurt als die alsnog zonlicht mogen genieten.

Kun je beter een kast nemen die niet verkleurt; zo'n stalen magazijnstelling bijvoorbeeld. Gezien de leeftijd van TS gok ik dat ie op kamers is gegaan en dan is dat misschien weer minder wenselijk. Sowieso zou ik die bak niet in de volle zon zetten, uiteindelijk ga je die zonwering toch minder vaak dicht doen dat je denkt.
 
Ik heb een 60 liter bakje op een bureau staan waarvan de bovenkant de laag los is gegaan. Wanneer je water ververst met een emmer en maatbeker altijd zorgen dat je een handdoek erbij gebruikt om vallende druppels te voorkomen.
Dat is geen massief hout maar spaanplaat met een plaklaagje, dus heel wat anders
 
Gaat verkleuren niets aan te doen behoudens de hele kast opnieuw op kleur brengen als je hem in een andere setting zou willen gebruiken
 

Terug
Bovenaan