Verkleuring of parasiet/ iets anders?

lechien

Member
Lid geworden
8 juni 2022
Berichten
12
Leeftijd
21
Ik merk net op dat mijn sluierstaart wat verkleuring heeft rond zijn kieuw. Is dit alleen maar wat verkleuring of zou het toch iets anders kunnen zijn volgens jullie? De parameters zijn allemaal correct en de vissen hebben genoeg plaats.

Hierbij kondig ik ook graag aan dat ik een oplossing heb gevonden voor de 2 andere sluierstaarten uit mijn vorige post. Ik ben zeker dat ze in zo'n groot aquarium gelukkig zullen zijn :)

Goede avond en alvast bedankt!!
285696609_742384977186562_5986313478986679581_n.jpg
287309295_352303163683100_6909998191921433032_n.jpg
 
Schuurt de vis of heeft hij ander veranderingen in gedrag? Ik zie er zo snel niks geks aan, verder maar even afwachten wat de kenners er van vinden.

Gr. Ed
 
Nee zeker niet, hij zwemt lekker rond en schuurt tegen niets aan. Zal misschien gewoon wat transparante huid zijn rond de kieuw...
 
Ha @lechien, ik zie dat niemand hier nog op gereageerd heeft, had het zelf ook nog niet gezien. Zomerreces, denk ik ;).
Fijn dat je inmiddels ook een oplossing hebt voor de twee andere sluiers! Wat goed!

Ik denk dat je doelt op de rode verkleuring op het kieuwdeksel?
Je berichtje is alweer van een poosje geleden, hoe is het nu met de vis?
 
Ik heb ingezien dat mijn aquarium toch nog altijd te klein was en heb besloten om alle vissen weg te geven. In die tijd heb ik een stikstofcyclus doorlopen en nu heb ik een betta in mijn aquarium. Ik ben van plan om over een paar maanden een JBL rio 180 te kopen. Voorlopig ben ik zeer tevreden.
 
Dat is wel een mooie bak met meer mogelijkheden.
 
Die rode kieuw is gewoon omdat de kieuwdeksels doorzichtig is bij deze vis. Het roze wat je er doorheen zit ie dus gewoon de kieuw zelf, niks aan de hand dus!
 
Terug
Bovenaan