Verkocht als borellii.. maar volgens mij is het een andere apistogramma


StijnvdB

Well-known member
Lid geworden
22 maart 2021
Berichten
103
Leeftijd
32
Hoi allen, ong een maandje geleden 3 borelliis gekocht, 1 mannetje en twee vrouwtjes. Maar nu ze bijgekleurd zijn twijfel ik flink of dit wel een vrouwtje is, nergens lees ik online dat ze rood tinten kunnen hebben, en dat heeft deze toch echt behoorlijk. Oftewel, wat voor soort denken jullie dat het is? Hier op de foto is ze nog wat lichter, maar meestal is ze heel donker (bijna zwart) met rood in haar kop en op haar buik.
16336966512978970723021776504416.jpg
 
Google lens (rechtermuis op foto 2de optie vanonderen en dan zoekt google wat er op lijkt)
Dan komt er bijv. deze uit

 
Gecheckt en gevraagd op apistogramma.com .. de twee vrouwtjes blijken hongsloi's te zijn.. lekker dan :(
 
Tja dat is een anders soortje. Ik zou zelf met de lfs gaan overleggen wat nu een goede oplossing is want zij hebben je de verkeerde visjes verkocht.
 
Gecheckt en gevraagd op apistogramma.com .. de twee vrouwtjes blijken hongsloi's te zijn.. lekker dan :(

Na enig naspeurwerk, blijkt dat je juist bij deze hongsloi er heel goed een kereltje bij zou kunnen kopen, is een echt harem visje staat er
mahjah, moeten ze die wel hebben natuurlijk :D
 
Na enig naspeurwerk, blijkt dat je juist bij deze hongsloi er heel goed een kereltje bij zou kunnen kopen, is een echt harem visje staat er
mahjah, moeten ze die wel hebben natuurlijk :D

Maar tevens ook een stukje pittiger dan de borelli, dus ook wat dat aangaat even goed kijken wat je doet.
 
Yes en ik heb "maar" een rio 125. Hongsloi is eigenlijk iets te groot daarvoor ben ik bang... dus misschien dat ik de 2 vrouwtjes kan wisselen voor 2 borellii vrouwtjes, vrijdag maar even kijken of dat lukt
 
succes. zou ik ook zo doen denk ik.
Yes en ik heb "maar" een rio 125. Hongsloi is eigenlijk iets te groot daarvoor ben ik bang... dus misschien dat ik de 2 vrouwtjes kan wisselen voor 2 borellii vrouwtjes, vrijdag maar even kijken of dat lukt
 

Terug
Bovenaan