Wat is er nieuw

verkooppunt maaskeien?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dooszzz
  • Startdatum Startdatum
D

dooszzz

Guest
iemand enig idee welke winkels maaskeien verkopen?
ik woon zelf in Gorinchem.

mvg

Dominique
 
De meeste zo niet alle tuincentra hebben ze wel.
 
ik heb gezocht bij ranzijn en intratuin beide hebben ze niet.....
 
O ? ligt misschien aan het seizoen kan zijn dat ze ze alleen in het voorjaar hebben
 
Sommige vestigingen hebben maaskeien, de intratuin vestiging dichtbij mij heeft ze bijvoorbeeld niet en die in lelystad heeft ze weer wel 😛
 
Ranzijn in Bovenkarspel had ze wel. De Intratuin in Hoorn weer niet, dat verschilt heel erg per filiaal.
 
Weer een mysterie opgelost
 
Gewoon een daguitstap maken en eventjes tot aan de grindputten rijden,
je kan uren kiezen, enkele emmers in de auto laden en je dag is goed. 😉
 
Dat worden dan dure maaskeien ben ik bang. Ze wonen niet allemaal zo dicht bij grindputten Luc
 
AquaVISie zei:
Dat worden dan dure maaskeien ben ik bang. Ze wonen niet allemaal zo dicht bij grindputten Luc

Daarom dat ik aangaf om er een daguitstap van te maken, wat is er leuker dan de auto te nemen, er naar toe rijden, een wandeling maken rond die putten, een taske koffie gaan drinken, een beetje eten en maaskeien zoeken/rapen? 😉

Maar je hebt natuurlijk een punt ivm het geld, om winst te maken moet je het niet doen, je kan echter wel beter kiezen,
stel dat je bij jou in de buurt bij een winkel of tuinzaak onderaan een korf vol met stenen die ene steen ziet liggen die je wil hebben? nou succes dan 😛 😀
 
De gamma verkoopt ze ook in zakken van 25 kilo. Vaak niet de mooiste keien.

Veel tuincentra's hebben ook zgn Mor�ne keien deze tonen over het algemeen beter in aquaria.

Mor�ne keien
25-KG-Moranekeien-5-10cm-Uitlopend.jpg
 
Voor een aquarium zijn ze mooi genoeg,toch?
 
Mor�ne keien vind ik mooier van kleur, ze zijn gladder van oppervlak en er groeit dus minder alg op. En ze bevatten geen ijzer zoals veel maas keien wel.
 
bedankt allemaal voor de top info!

en luc leuk advies is alleen wel een aardig end rijden 😛

die andere keien heb ik nu idd in het aquarium vind ze alleen te gladjes en daardoor te "onnatuurlijk" ogen ... ben een vreselijke zeikerd soms haha 😛
 
Intratuintje? En niet surfen maar gewoon even langsgaan!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan