Wat is er nieuw

Verlichting advies nodig

Rgs018

Well-known member
Lid geworden
20 mei 2009
Welke aquarium lamp/setup raden jullie aan?

Ik heb een half jaar geleden een nieuwe 70L bak aangeschaft met 1 doel: een prachtige aquascape bouwen vol met planten en een tapijt etc. Nu zit ik met baardalg vanuit hell en ik kom er niet vanaf. Ik heb al een wave maker geplaatst voor extra flow, verlichting terug gebracht naar 7 uur per dag, Co2 wordt elke dag geinjecteerd, elke week een waterwissel met vlak daarna 7ML Easy-Life profito. Ondertussen blijft de baardalg doodleuk doorgroeien.

Ik heb momenteel een cheapo Hygger led paneeltje die de bak verlicht, maar ik heb zo het vermoede dat dit niet genoeg is.

Ik zat te kijken naar Fluval Plant 4.0 en de Chihiros WRGB2 60. Aanbevelingen zijn welkom!

elke week een waterwissel met vlak daarna 7ML Easy-Life profito.
Deze bevat geen nitraat en fosfaat, zie gemarkeerde tekst in link
https://www.easylife.nl/producten/zoetwater/plantenvoeding/profito#:~:text=ProFito bevat geen nitraat of fosfaat,

Bij hoge lichtintensiteit en CO2 heb je deze, nitraat en fosfaat wel nodig, vooral in een “aquascape” bak
IMG_0614.jpeg

IMG_0784.jpeg

Deze bevat geen nitraat en fosfaat, zie gemarkeerde tekst in link
https://www.easylife.nl/producten/zoetwater/plantenvoeding/profito#:~:text=ProFito bevat geen nitraat of fosfaat,

Bij hoge lichtintensiteit en CO2 heb je deze, nitraat en fosfaat wel nodig, vooral in een “aquascape” bak
Bekijk bijlage 395987
Bekijk bijlage 395988
Ik ben inderdaad ook al van plan om PlantedBox's All-in-One lean dosing aan te schaffen.

Een wavemaker op 70 liter?? Wat voor filter heb je erop zitten dat dat nodig is?
Chihiros WRGB2 is prima voor jouw doeleinde. Hoe 'injecteer' je de co2?

Hoi @Rgs018 gebruik je Easy Life Easy Carbo omdat je zegt dat je CO2 injecteert?

Eaay Carbo is geen CO2.

Een wavemaker op 70 liter?? Wat voor filter heb je erop zitten dat dat nodig is?
Chihiros WRGB2 is prima voor jouw doeleinde. Hoe 'injecteer' je de co2?
Crystal Profi E702

Begin dan met de AIO van planted box en kijk dat een paar weken aan voordat je weer iets verandert. Je kunt wel alvast een testset aaschaffen voor nitraat, fosfaat en ijzer (als maat voor mineralentoediening). Als je de voedingswaarden van het water op fatsoenlijk niveau hebt en nog steeds last hebt van baardalg, kun je kijken naar de volgende stap.

Welke aquarium lamp
Ik zou persoonlijk gaan voor de WeekAqau P600 PRO
Welke setup raden jullie aan?
Als je een prachtige aquascape wil bouwen vol met planten en een tapijt moet je wel realiseren dat belichting slechts 1 onderdeel is wat goed moet zijn.
Dan heb ik het niet alleen over vermogen maar zeker ook over de spectrumverdeling.

Net zo belangrijk is de juiste bodem en een waterkolombemesting die daar op afgestemd is. Verder een geoptimaliseerde CO2 afstelling en een filter met het vermogen van 10x je bakinhoud.
Dit is de technische standaard configuratie waar elke professionele scaper mee werkt

En als je aan bovenstaande criteria kan voldoen is het verder vrij eenvoudig om je doel te realiseren. Deze pic is en overzicht van mijn laatste 3 high energy bakjes met de bovenstaande technische criteria.

scapes.png

Ik ben inderdaad ook al van plan om PlantedBox's All-in-One lean dosing aan te schaffen.
Die zou ik nu net niet willen adviseren.
Ga dan voor Masterline of ATP3

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan