Wat is er nieuw

verlichting aqua expert 70

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sarasa
  • Startdatum Startdatum
S

sarasa

Guest
hallo,

ik heb van het weekend een nieuwe expert 70 aangeschaft en mijn oude 60x30x30 erin overgezet. maar de expert 70 van superfish heeft led verlichting en deze brand bij aanzetten langzaam op. nu heb ik daar een tijdklok op gezet maar de verlichting gaat wel uit maar niet meer aan op de tijdklok. zijn er mensen hier die weten hoe je dit systeem kan laten werken op een tijdklok?

groete sarasa
 
Helaas pindakaas gaat niet lukken met een tijdklok,is bij de nieuwe uitvoering van de expert30 ook kwam ik dus achter.
 
jammer dan voorlopig maar sochtends voor naar het werk gaan aanzette
 
Ja is echt balen en erg slordig van Superfish vind ik.
De eerste modellen van de expert30 kunnen wel in combinatie met een tijdschakelaar alleen is dat bij de nieuwere modellen en dus ook bij de expert70 veranderd.
 
Je kan het schakelaartje er tussen uit halen en de stekker van de voeding direct op de stekker van de ledstrip aansluiten. Schakelaartje kan je met kleine kruiskop losschroeven en verwijderen. Dan kan hij gewoon op een timer. Lichthoeveelheid valt wel een beetje tegen.
 
Zou ik toch een schakelaartje in het snoertje bij maken.
Voor als hij gewooon in het stopcontact zit.
 
je wil zeggen het schakelaartje in de kap eruit en even de kabel koppelen met een standaard druk schakelaartje? en hoezo licht valt tegen, in het algemeen of branden de leds niet meer voluit als je hem direct doorverbindt? vanwegen het langzaam oplichten van de leds standaard
 
bij mij gelukkig wel op een tijdschakelaar. Ik vind de hoeveelheid licht wat tegenvallen, heb een extra led strip besteld. (heb de aqua 30)
 
Donkerbroek zei:
Je kan het schakelaartje er tussen uit halen en de stekker van de voeding direct op de stekker van de ledstrip aansluiten. Schakelaartje kan je met kleine kruiskop losschroeven en verwijderen. Dan kan hij gewoon op een timer. Lichthoeveelheid valt wel een beetje tegen.

Ik begrijp het even niet,stekker van de voeding zit direct gekoppeld aan de stekker van de verlichting maar er zit nog een printplaatje tussen met een tiptoets en dat is juist de boosdoener of bedoel je die juist?
 
Je moet zorgen dat het schakelaartje, het printplaatje dus, er tussen uit gaat. De hoeveelheid licht valt zo-ie-zo wat tegen, met of zonder schakelaar. De hoeveelheid leds zijn te weinig om voldoende licht te krijgen.
 
Ok dan,mij was wijsgemaakt dat de draadjes verbinden niet zou werken zonder printplaatje...
Licht is idd niet overdreven van de experts en kost nog een vermogen ook als het buiten de garantie stopt.
Kost 68 euro voor de expert 30 en zal helemaal niet mis zijn voor de 70.
 
late reactie maar ik heb het voormekaar gekregen het is heel simpel je haalt het print plaatje eraf en de led verlichting zit met een waterdichte aansliuting op het printplaatje aangesloten en die kan je dan weer met een universele 12v adapter aansluiten uitleg is niet zo duidelijk maar zorg wel dat je het waterdicht maakt met een krimpkousje ofzo.
 
Ik heb hetzelfde probleem bij de Superfish aqua 70 Tropical kit. Op mijn doos staat anders wel '' Timer operable Led Light'' ik begrijp dus ook niet waar dat op slaat.
 
Ik weet wel dat bij de Expert 30 bakjes van mij een schakelaar op de oude wel werkt en op de nieuwe weer niet meer.
 
Ja raar hoor,hier heb je iig een voorbeeld hoe je het simpel kan aanpassen zodat er wel een tijdklok tussen kan,

 
Is de garantie nog wel geldig als je dit heb gedaan?
 
Lijkt me wel,je knipt niks af oid en kan het zo weer in originele staat brengen.
 
Omdat bij mijn Expert 70 de tiptoets kapot was, heb ik deze er tussenuit gehaald. Dan hou je gewoon twee stekkers over welke op elkaar passen. Wel waterdicht maken zoals al eerder gezegd.

Toen de tiptoets het nog wel deed, zette ik hem aan op de tiptoets en schakelde de verlichting uit op eem schakelklok.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan