Verlichting aqualantis pro 120 fusion


Inge69

New member
Lid geworden
22 juni 2022
Berichten
3
Leeftijd
54

Ik heb een aqualantis pro 120 fusion aquarium met 2 led lampen in ledbalken.
Nu heeft 1 lamp corrosie en doet het niet goed. We willen deze vervangen.
Ik wil hem eigenlijk als dat kan vervangen naar de nieuwe easy led van aqualantis. Maar wel een gesloten aquarium houden. Weet iemand er een oplossing voor. Of past een ander merk in de led balk.
We hebben nu een controler die niet op een app werkt en ik wil een controler die wel op een app werkt werkt deze ook op de variant die ik heb
 
Ik heb de Fusion met de led 2.0 en ik zou toch denken dat je hier een nieuwe ledbalk in moet kunnen kopen.
 

Ik heb een aqualantis pro 120 fusion aquarium met 2 led lampen in ledbalken.
Nu heeft 1 lamp corrosie en doet het niet goed. We willen deze vervangen.
Ik wil hem eigenlijk als dat kan vervangen naar de nieuwe easy led van aqualantis. Maar wel een gesloten aquarium houden. Weet iemand er een oplossing voor. Of past een ander merk in de led balk.
We hebben nu een controler die niet op een app werkt en ik wil een controler die wel op een app werkt werkt deze ook op de variant die ik heb
Die Easy led kan je toch juist in bestaande ledbalken plaatsen? Met denokken aan beide zijden zet je ze in een bestaande balk. Of begrijp ik nu de vraag fout?
 
Ik weet niet of je die nokken zo in de oude bestaande balk kan plaatsen want dat zie ik zo niet bij mn led maar wellicht weet @biljoenblik dat want die heeft ook de Fusion (gehad).
 
Moet zeggen dat ik schrik van de prijzen van 1 ledbalk.
 
Moet zeggen dat ik schrik van de prijzen van 1 ledbalk.
inderdaad pff daar moeten toch vriendelijker geprijsde oplossingen voor zijn.
misschien geeft een foto van de balk en de kleppen van de bak hier meer een idee voor
dus TS:foto:;)
 
Laatst bewerkt:
Goede led is niet goedkoop Jaap en als het bij het oude wil houden dan is er denk ik weinig keus tenzij je knutselsmurf wil worden.
 
Goede led is niet goedkoop Jaap en als het bij het oude wil houden dan is er denk ik weinig keus tenzij je knutselsmurf wil worden.
Klopt dat goede led niet goedkoop is maar als de boel gaat oxideren dan is het maar de vraag of de genoemde led zo goed is.
Hier al een aantal jaren daytime matrix boven de bak hangen en die heeft nergens last van.
En dat was ook niet goedkoop.
Tevens wat led strips leggen bij Ton vandaan ook daar geen oxideren geen sprake.
 
Ik doe het ff uit mn hoofd maar volgens mij is de 2.0 verbeterd tov de oude led. Ik heb deze nu 3 jaar en geen ellende ermee en zover ik weet had @biljoenblik deze al een tijdje langer in gebruik.
 
Ik zal straks even een foto maken.
Een ander merk lamp kan ook dan moet ik een hele nieuwe bovenkant hwbben.
Ik weet dat de lampen duur zijn.
 
Ik heb de 1e generatie ledbalken van easyled.
Deze is 6,5 jaar in gebruik. Ik heb 2 ledjes die het wat minder doen. Deze zitten aan de kant waar het snoer in de balk gaat.
Denk dat er toch iets vocht in is gekomen.
Maar 2 ledjes op de ik weet niet hoeveel ledjes, dat merk je niet.

Ik weet dat de balken uit het aluminium profiel geschoven kunnen worden. Maar ik heb geen vervanger gezien op de website van aquatlantis. Ik zie alleen de easyleds met de bovengenoemde nokken eraan.

Misschien een mailtje sturen naar aquatlantis??
 
Toch raar dat je die nergens kan vinden terwijl ze best veel verkocht worden.
 
Hoe lang is die balk? Heb er nog een liggen die van een 80cm bak was
 

Ik weet dat de lamp nog te bestellen is maar wil eigenlijk een andere timer zodat ik het via een ap kan bedienen en volgens mij kan dat niet met die lampen alleen met de nieuwere daarom wil ik eigenlijk de easy led ze zetten het overal neer dat het in elk aquarium kan maar dan vraag ik me af hoe
 
Ik heb de easyled 2.0 icm de Lumines controller in gebruik. Instellen wilde 3 jaar geleden amper met de app dus ik heb het met de hand gedaan maar goed eenmaal ingesteld hoef je er ook niet meer aan te komen en het is vrij makkelijk met de Lumines.
 
De Aqualantis easy led 2.0 kan je heel makkelijk aanpassen dmv de meegeleverde T5 en T8 fitting hulpstukken die ervoor zorgen dat je de balk in de bestaande aquarium verlichting fitting kunt plaatsen. Met de luminus controler erbij heb je dan een systeem die je kan aansturen met je mobiele telefoon.

Ik heb zelf 2 van deze balken draaien boven mijn Malawibak. Deze verlichting set incl controler is echter niet goedkoop. Je bent al gouw rond de E430,- kwijt voor de maat die jij nodig hebt ff snel uit mijn hoofd. Maar het is zeer goede verlichting. De 2.0 is de verbeterde versie van het 1e model die idd last kon hebben van condens aan de binnenkant. De breedte kan mogelijk nog wel een opstakel zijn ivm de ruimte tussen fitting en mogelijk midden balk, ik weet niet of de fusion dit ook heeft.

Wat je ook kunt doen is bv de Aqualantis easy led T8 verlichting met een easy led controler en adapter. Is aanzienlijk goedkoper (rond de E155,- dacht ik), ook goede verlichting echter zal je de controler handmatig moeten bedienen.

Ook deze heb ik in gebruik en draait boven mijn ZA 80x40.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan