verlichting aquatlantis fusion 200


BINCK

Member
Lid geworden
14 december 2016
Berichten
19
Leeftijd
55
Hallo,

Ik heb een 2e handse fusion 200 op de kop kunnen tikken en daar zit qua verlichting 2 orginele leds in van 88 w. Nu is mijn vraag is dat voldoende voor een mooie plantenbak?
 
Om te weten welke planten je kan houden is het van belang te weten welke prestaties je verlichting aankan. Ik neem aan dat dit een redelijk niveau heeft. Van belang is het of je al of niet CO2 gaat toevoegen. Zonder CO2 wordt je plantenkeuze aanzienlijk beperkt. Je merkt het, om je vraag te beantwoorden is meer informatie nodig! Je planten keuze wordt dus bepaalt door je hardware!
 
Als je de stsndaard easyleds van aquatlantis hebt. Dan heb je echt een bak licht.
Ik vermoed dat je zelfs moet gaan dimmen.

En co2 is echt een must met die verlichting. Of je zit de halve dag in het half donker.
 
Ja er komt een co2 installatie op de bak en het zijn de standaard easyleds van aquatlantis. En ik heb er een tc421 controller op de verlichting gezet. Dus als ik niet al te moeilijke planten pak moet het goedkomen na de reacties gelezen hebbende!
 
Als je de stsndaard easyleds van aquatlantis hebt. Dan heb je echt een bak licht.
Ik vermoed dat je zelfs moet gaan dimmen.

En co2 is echt een must met die verlichting. Of je zit de halve dag in het half donker.

Ja er komt een co2 installatie op de bak en het zijn de standaard easyleds van aquatlantis. En ik heb er een tc421 controller op de verlichting gezet. Dus als ik niet al te moeilijke planten pak moet het goedkomen na de reacties gelezen hebbende!

Het is inderdaad een bak licht. Ik gebruik geen CO2 maar heb de lichtsterkte tot 60% gedimd met de TC420. Wel hoge pH en KH hier maar dan nog.
 

Terug
Bovenaan