Wat is er nieuw

Verlichting: Cayman Professional 80

ray_05

Active member
Lid geworden
5 januari 2015
Berichten
39
Wij hebben dit aquarium (Cayman ferplast professional 80) overgenomen een paar jaar geleden. Tijd om de verlichting te vervangen (ook omdat op advies zijn licht niet genoeg zijn voor de planten. Alleen, ik kan T8 48 cm niet meer online vinden.. Bestaat dit lengte nog?
Planten in de bak zijn: monte carlo, reineckii mini, vallisneria gigantia, cabomba piauhyensis, amano pearl grass (doet echt niet goed vanwege te weining intensiteit licht), waternavelen, echinodorus.
Weet iemand waar ik kan lampen voor dit aquarium kopen? Of welke (combinatie) lampen adviseren jullie? voorlopig zit er T8 18 watt solar JBL tropic en Sylvana gro lux 18 w. Heb gekeken naar dezelfde merk lampen, maar de lengte begint met 43 cm, dan 50+..
Dank je van tevoren.
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet zijn de goedkope bouwmarkt buizen in T8 18W zo n 59cm lang en dat zal dan niet passen.
 
Het is weer zo n bijzondere maat net als Juwel heeft en dan passen de standaardbuizen inderdaad niet.
 
Gezien je plantenbestand waarvan er een aantal in elk geval een zeer intensieve lichtsterkte behoeven zou ik gaat voor ledverlichting die in verschillende maten verkrijgbaar zijn. Omdat je maar korte balkjes nodig bent zou je eens kunnen kijken naar Twinstar of Chihiros, bijvoorbeeld.
 
Dank je allemaal. Ik ben aan het kijken naar de led lampen met de converters voor T8/T5.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: oke, wel vreemd
      Terug
      Bovenaan